رئیس سازمان غذا و دارو از ممنوعیت واردات واکسن کرونا خبر داد.

[ad_1]

رئیس سازمان غذا و دارو از ممنوعیت واردات واکسن کرونا خبر داد. به گفته وی، تولید داخلی با دوز سوم نیاز کشور را تامین می کند. اظهارات وی در مورد تکیه بر واکسن های تولید داخل در حالی مطرح می شود که واکسن های ایرانی هنوز در سطح بین المللی به رسمیت شناخته نشده اند، اما به گفته خود این مقام مسئول، هنوز شواهد علمی مبتنی بر اسناد سازمان های بین المللی مانند سازمان بهداشت جهانی ارائه نشده است. .

بهرام دارایی، رئیس سازمان غذا و دارو در آغاز سومین مرحله آزمایش واکسن نورا گفت: هیچ وارداتی از خارج نداریم. . آ

وی با تایید اینکه آیا واردات این واکسن ممنوع شده است، افزود: اکنون کاملا وابسته به تولید داخل هستیم و تولید داخلی با دوز سوم نیاز ما را تامین می کند.

دارایی در ادامه به وضعیت تاییدیه واکسن های ایرانی اشاره کرد و گفت:

گواهینامه بین‌المللی مستلزم مجموعه‌ای از شواهد علمی است مبنی بر اینکه واکسن‌های داخلی متناسب با پیشرفتی که داشته‌اند تحویل داده شده‌اند. ما پیشرفت خوبی در واکسن برکات داشته‌ایم و اسناد برای سایر واکسن‌ها ارسال می‌شود.» تولیدکنندگان واکسن می‌توانند به رسمیت شناخته شوند. “

وی با بیان اینکه پتانسیل تولیدکنندگان واکسن بالا است، گفت: به آنها توصیه شده که با ظرفیت کامل تولید نکنند. “که شامل.”

که

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که چرا واکسن های خانگی کم کم وارد چرخه مصرف می شود، اضافه کرد:

«تولید یک بحث است، اما بحث دیگر درباره مصوبات، نظارت و مراحل مختلف است که جنبه بالینی هم دارد و این برای ما بسیار مهم است و نمی توان آن را حذف کرد، اما می توان روند بررسی را تسریع کرد و این توجه دقیق است. و بررسی دقیق و موشکافانه واکسن ما به زودی در عرصه بین المللی پذیرفته می شود تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

حدود یک ماه پیش وزیر بهداشت از «تلاش برای توقف واردات واکسن کرونا» و «اتکا به توان داخلی» خبر داده بود. برخی رسانه ها حدس می زنند که تصمیم اخیر به دلیل انتقاد از شرکت های تولید واکسن کرونا به دلیل عدم حمایت از دولت صورت گرفته است.

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما