دوز تقویت کننده آسترازنکا در برابر سویه Omicron موثر است

[ad_1]

سومین دوز واکسن Astraznka به طور قابل توجهی سطح آنتی بادی ها را علیه سویه Omicron افزایش می دهد.

به گزارش یورونیوز، تحقیقات آزمایشگاهی در دانشگاه آکسفورد نشان داده است که دوز سوم واکسن Astrazanka بر روی سویه omikron موثر است. این مطالعه که پنجشنبه (23 دسامبر) منتشر شد، نشان داد که یک فرد پس از تزریق سومین دوز Astrazanka، آنتی بادی omikron خود را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

شرکت داروسازی بریتانیایی-سوئدی در بیانیه‌ای جداگانه با استناد به تحقیقات دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن (سنت لوئیس، ایالات متحده آمریکا)، اعلام کرد که آنتی‌بادی‌هایی که برای جلوگیری از کووید ۱۹ به بدن ساخته شده‌اند، همچنان مؤثر هستند.

نتایج یک مطالعه روی 41 نفر بر روی واکسن AstraZeneca به نام “VaxZeveria” نشان داد که پس از سومین نوبت، سطح خنثی بودن omikron مشابه با تزریق دلتا سویه دلتا بود. در عین حال، افرادی که دوزهای تقویت کننده دریافت کردند، نسبت به افرادی که از کووید 19 بهبود یافته بودند، سطوح آنتی بادی بیشتری در بدن خود داشتند.

داده های نقل شده در مرحله بعدی نیاز به تایید کارشناسان پزشکی و دارویی دارد که پس از انتشار در یک مجله معتبر پزشکی در مورد آن اظهار نظر خواهند کرد. رقبای آمریکایی آسترازنکا، فایزر و مدرنا، قبلاً اثربخشی دوز تقویتی خود را در برابر سویه جدید کووید 19 تأیید کرده بودند.

این مطالعه تحت نظارت دانشگاه آکسفورد انجام شد و مستقل از بخش همکاری با AstraZeneca برای توسعه واکسن است. اگرچه بریتانیا از واکسن AstraZeneca در دوزهای اول و دوم استفاده کرده است، اما موم Zoria به عنوان دوز تقویت کننده در این کشور استفاده نشده است. کشورهای غربی برای واکسیناسیون جمعیت خود بیشتر به واکسن های مبتنی بر ARNm مانند Pfizer تکیه کرده اند، بنابراین واکسن های مبتنی بر پروتئین مانند Astraznka از طریق برنامه های بین المللی Kovacs در دسترس فقیرترین کشورهای جهان است.

استرازنکا یکی از معدود واکسن هایی است که در ایران استفاده می شود و از معدود واکسنی هایی است که ایرانیان با داشتن گواهی واکسیناسیون می توانند به کشورهای عمدتا اروپایی سفر کنند. در ابتدای تابستان موجی از ایرانیان به رهبری ارمنستان برای تزریق آسترازنکا به کشورهای همسایه رفتند.

تلاش‌ها برای مهار سویه جدید کووید در حال انجام است، تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که تعداد افرادی که با omikron در بیمارستان بستری شده‌اند کمتر از سویه کووید 19 قبلی است.

اما گسترش سریع و شیوع بالای Omicron منجر به راه اندازی کمپین های واکسیناسیون در اکثر کشورها به خصوص دوز سوم و تقویت کننده شده است. تعداد مبتلایان در انگلیس دیروز به بیش از 100 هزار نفر و امروز پنجشنبه به حدود 120 هزار نفر رسید.

این در حالی است که در آستانه تعطیلات کریسمس و سال نو، بسیاری از کشورهای جهان سیاستی را برای ترویج تزریق دوزهای تقویت کننده و ادامه رعایت فاصله اجتماعی و ماسک در دستور کار قرار داده اند و برخی از کشورها تصمیم به اعمال محدودیت های بیشتر گرفته اند. و برخی از اماکن عمومی خود را بسته اند.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما