دود سیگار سلول های چشم را از بین می برد – زومیت

[ad_1]

در اکثر کشورها، بسته‌های سیگار تصاویر یا متنی را نمایش می‌دهند که به سیگاری‌ها در مورد حمله قلبی، سرطان و عوارض بارداری مرتبط با سیگار هشدار می‌دهد. بسیاری از این خطرات مربوط به استنشاق دود تنباکو است. اما یکی از مواردی که اغلب نادیده گرفته می شود تأثیر سیگار بر روی سطح چشم است.

استعمال دخانیات با دژنراسیون ماکولا، آب سیاه و آب مروارید مرتبط با سن مرتبط است که از علل اصلی نابینایی و از دست دادن شدید بینایی در سراسر جهان هستند. اما این اختلالات به ترتیب در قسمت داخلی چشم و در شبکیه ، عصب بینایی و عدسی چشم یافت می شود.

محققان اخیراً کشف کرده‌اند که دود سیگار و تهویه بخاری‌های تنباکو (که به جای سوزاندن برگ‌های تنباکو، آن‌ها را در محل پخت گرم می‌کند یا فرآورده‌های مایع تنباکو را تبخیر می‌کند) همچنین سلول‌ها را از بیرونی‌ترین لایه چشم یعنی قرنیه جدا می‌کند. واتارو اوتسو، محقق زیست پزشکی در دانشگاه داروسازی گیفو در ژاپن می گوید: این خارجی ترین لایه چشم است که در معرض عوامل محیطی مانند مواد شیمیایی، نور و عفونت قرار دارد.

افراد غیر سیگاری دو برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری به سندرم چشم خشک مبتلا می شوند که باعث خارش، قرمزی و کم آبی سطح چشم می شود و می تواند منجر به از دست دادن بینایی، عفونت یا زخم قرنیه شود.

اوتسو می گوید درک اینکه چگونه بخاری های سیگار و تنباکو که منافذ هوا را در یک اینچ از چشم می سوزانند یا پراکنده می کنند، بر بیرونی ترین بافت های چشم تأثیر می گذارد، می تواند به محققان کمک کند تا راه های بهتری برای محافظت در برابر آسیب چشم پیدا کنند.

مقالات مرتبط:

در یک آزمایش بالینی در سال 2006 مشخص شد که فیلم اشک آور در افراد سیگاری از بین رفته است. لایه اشکی سطح قرنیه را می پوشاند و از آن محافظت می کند. آزمایشات روی موش ها همچنین نشان داده است که قرار گرفتن در معرض بخارات ثانویه باعث آسیب به قرنیه و غدد اشکی حیوان می شود.

در یک مطالعه جدید منتشر شده در شماره سپتامبر Scientific Report، Otsu و همکارانش گزارش کردند که ترکیبات موجود در دود سیگار باعث تجمع آهن در لایه بیرونی حیاتی بافت قرنیه به نام اپیتلیوم قرنیه می شود و سلول ها را از بین می برد. علاوه بر این ، محققان دریافتند که حتی بدون قرار گرفتن در معرض دود در چشم ، قرنیه می تواند آسیب ببیند: مرگ ناشی از آهن زمانی رخ می دهد که سلول ها با انواع دیگر محصولات دخانی در تماس بودند.

محققان کشت سلولی رشد یافته در آزمایشگاه سلول های قرنیه انسانی را در معرض عصاره دود سیگار قرار دادند، محلولی که حاوی بیشتر موادی است که افراد سیگاری تنفس می کنند. این عصاره با تزریق دود سیگار به محلول تهیه می شود و در مطالعات پیش بالینی معادل دود سیگار استفاده می شود.

محققان همچنین بررسی کردند که آیا تجهیزات تنباکوی گرم شده، که سیگارهای غیر قابل احتراق نیز نامیده می شوند، به طور مشابه روی سلول های قرنیه کار می کنند یا خیر. این دستگاه ها برگ های تنباکو را در حین پخت حرارت می دهند و بدون سوختن آن ها هوادهی ایجاد می کنند. اوتسو می گوید:

بسیاری از مردم از این وسایل تنباکو گرم شده به عنوان جایگزین سیگار استفاده می کنند ، اما ما در مورد تأثیر دستگاه های جدید بر سلامت انسان اطلاعات چندانی نداریم.

به نظر می رسد سیگار کشیدن یا گرم کردن سیگار به سلول های لایه بیرونی چشم آسیب می زند، حتی اگر محصول استفاده شده حاوی فیبر یا نیکوتین نباشد. دود مکرر همچنین می تواند قرنیه افراد غیر سیگاری را تحت تاثیر قرار دهد. محققان هنوز تأثیر سیگارهای الکترونیکی بر سلول ها را بررسی نکرده اند.

سیگار کشیدن

محققان در آزمایش خود برخی از لاشه های سلولی را در معرض دود قرار دادند و برخی را نه. پس از 24 ساعت، تعداد سلول‌های مرده (از جمله سلول‌های بدون نیکوتین) در بافت‌هایی که با عصاره دود سیگار و بال‌های گرم شده تنباکو در تماس بودند، بیشتر از بافت‌هایی بود که با این ترکیبات تماس نداشتند.

با نگاه دقیق تر ، غشای سلولی آسیب دیده ، جرم آهن و سطح فراوان فریتین مشخص شد. (فریتین پروتئین پیچیده ای است که آهن مورد نیاز برای فرآیندهای سلولی مانند سنتز و تقسیم DNA را ذخیره می کند). روی هم رفته ، این علائم نشان می دهد که تماس با سلول های قرنیه در محصولات تنباکو باعث مرگ سلولی قابل برنامه ریزی ناشی از آهن به نام فرپتوز می شود.

اوتسو توضیح می‌دهد که این فرآیند زمانی آغاز می‌شود که ترکیبات موجود در محصولات تنباکو با سلول‌های قرنیه تماس پیدا می‌کند و باعث می‌شود فریتین در داخل سلول‌ها تجزیه شود و آهن ذخیره شده آزاد شود. مقداری از این آهن با پراکسید هیدروژن که به طور طبیعی در جو وجود دارد ترکیب می شود و رادیکال های هیدروکسیل را تشکیل می دهد. رادیکال های هیدروکسیل مولکول های بسیار واکنش پذیری هستند که می توانند به سلول ها آسیب برسانند. به طور معمول، سیستم‌های ترمیم سلولی می‌توانند در برابر این رادیکال‌ها مقاومت کنند، اما زمانی که این رادیکال‌ها به مقدار زیاد انباشته شوند، به چربی موجود در غشای سلولی آسیب می‌رسانند و باعث مرگ سلولی می‌شوند.

هنگامی که محققان مواد شیمیایی اتصال دهنده آهن و مهارکننده های فروکتوز را به کشت سلولی خود اضافه کردند، سلول های بیشتری با محصولات تنباکوی مختلف تماس پیدا کردند که باعث مرگ سلولی فروکتوز شد. این یافته ها نشان می دهد که درمان فرپتوز ممکن است به آسیب قرنیه به افراد سیگاری کمک کند.

از آنجایی که این مطالعه به جای سلول‌هایی که در کره چشم انسان زندگی می‌کنند، شامل کشت سلولی بود، محققان هنوز نمی‌توانند بگویند که محصولات تنباکو با چه سرعتی به قرنیه افراد آسیب می‌رسانند یا مهارکننده‌های فروکتوز چقدر در درمان بیماری‌های قرنیه مرتبط با سیگار موثر هستند. به گفته اوتسو، گام بعدی آزمایش بر روی حیوانات و بررسی تأثیر سیگارهای الکترونیکی بر سلول های قرنیه است.

دیلک آلتینورز ، چشم پزشک در دانشگاه باشکند ترکیه ، که در این مطالعه شرکت نکرد ، گفت که نتایج چشمگیر است. به گفته وی ، اگر لیپیدهای سلول های اپیتلیال قرنیه در معرض دود تجزیه شوند ، فیلم اشکی که قرنیه را می پوشاند نیز می تواند به همین ترتیب آسیب ببیند. لیپیدهای موجود در این لایه‌ها از خشکی چشم جلوگیری می‌کنند و ما از قبل می‌دانیم که سیگاری‌ها در معرض آسیب لایه اشک و سندرم خشکی چشم هستند. اما محققان هنوز فرپتوز را به عنوان علت این مشکلات شناسایی نکرده اند.

این مطالعه جدید انگیزه ای برای ارزیابی اثربخشی استفاده از قطره های اشک حاوی ترکیبات پیشگیرانه از فروپتوزیس است تا به افراد سیگاری در برابر خشکی چشم محافظت کند. خشکی چشم یک بیماری مزمن و آزاردهنده است که گاهی خطرناک است. شاید بتوانیم این مواد را در اشک مصنوعی قرار دهیم. این نتایج راه کاملا جدیدی را برای درمان بیماری خشکی چشم باز می کند.

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما