خطاب به محسن هاشمی کلیباف: اقدامات دولت های گذشته را به نام خود ننویسید

[ad_1]

محسن هاشمی در روزنامه شرق به کلیباف نوشت: چند روز پیش که سخنان جناب عالی خطاب به سفیر، که بخشی از آن به تلاش شما برای توسعه مترو مربوط می شد، مرا بر آن داشت که چند کلمه ای بنویسم. اما مشکلات ناشی از شرایط سیاسی و محدودیت ها و کارنامه مثبت همکاری با شما و البته قداست ریاست مجلس مانع من شد.

همانطور که می دانید آیت الله هاشمی رفسنجانی در کسوت رئیس مجلس و رئیس مجلس قانونگذاری تهران که هم اکنون هر دو سمت را برعهده دارد، از متروی تکمیل شده توسط دست اندرکاران وقت بازدید کرد. با تلاش مجدانه ایشان از جمله خطبه نماز جمعه در سال 1363، حضور در جلسات هیئت دولت در سال 64 و جلسات متوالی با مقامات دولتی و بانکی، پروژه مترو در اوج جنگ تحمیلی در سال 1365 مجدداً فعال شد. خودش هم در کسوت رئیس جمهور به شدت از آن حمایت کرد و در مجموع 1.5 1.5 میلیارد و 250 میلیارد تومان در زمان ساخت و ساز و نوسازی اختصاص داد که حدود 700 واگن برای آن در نظر گرفته شد.

طبیعتاً در این شرایط سخت اقتصادی که منجر به نارضایتی مردم از مشکلات زندگی و کمبود مایحتاج اولیه زندگی شده است، انتظار می رود افکار عمومی به مشکلات پاسخ دهند و مسئولیت خطاها را بپذیرند و یا حداقل سکوت کنند و مسئولان به همه مشکلات واقف باشند. کاستی‌ها، بخشش در برابر اعمال خود به طور طبیعی مورد قبول مردم نیست.

همان طور که سفیدکردن کارنامه ناپسند است، سیاه نمایی از عملکرد دیگران نیز غیراخلاقی است و لذا توصیه همیشگی من به همکارانم در شورای شهر سابق تهران این بود که عملکرد مدیریت شهری در دوران تصدی خود را بررسی و نقد کنند. علاوه بر پیگیری تخلفات باید دستاوردها را در نظر گرفت.

پروژه مترو تهران با تمام نقاط قوت و ضعفش، حاصل عملکرد چهار دهه اخیر مقامات جمهوری اسلامی است و حتی اگر آیت الله را بخواهید نمی توان ویژگی های مثبت را به یک نفر و کاستی ها را به دیگری نسبت داد. نقش هاشمی رفسنجانی در فعال سازی مترو تهران. و بدون اعتبارات دولتی و همچنین پیشرفت این پروژه در دولت سازندگی نمی توان منکر کمک و اقدام مثبت دولت شد. آقایان خاتمی و احمدی نژاد و مدیریت سابق شهری تهران.

تهران در حال حاضر حدود 160 کیلومتر خط مترو زیرزمینی، 60 کیلومتر خط مترو زیرزمینی، 1300 واگن فعال و 140 ایستگاه مترو دارد. در 23 سال گذشته افتتاح شده است و البته از آنجایی که بیش از نیمی از این مدت در شهرداری تهران در زمان تصدی شما سپری شده است، فعالیت های انجام شده در این مدت بیش از سایر مسئولان بوده و البته فاقد شرایط لازم است. نقش دولت های قبلی

به عنوان مثال، تأسیس کارخانه واگن سازی تهران که جناب دولت اصلاحات و جناب آقای دکتر فرمودند. در زمان شهرداری احمدی نژاد و ایجاد اعتبار ارزی برای 600 واگن مترو خریداری و وارد متروی تهران در زمان شهرداری تهران شد. بانک مرکزی دولت احمدی نژاد پیدا کرد; بنابراین نقش و همچنین مشکلات و کاستی ها در موفقیت همه دولت ها و شهردار تهران قابل بررسی است.

امروزه افکار عمومی انتظار دارند که مسئولان در برابر انتقادات کارشناسی پاسخگوی عملکرد خود باشند و طبیعی است که با پذیرش مسئولیت، واقع گرایی و بی طرفی در سوابق خود و سایر مسئولان، بستر مناسبی را برای اجرای عدالت به مردم بدهند. سیستم

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما