(تصاویر) عجیب ترین آفرود لکسوس!

[ad_1]

در رفتن در جریان نمایشگاه توکیو که این روزها در ژاپن برگزار می شود، لکسوس طبق روال همیشه از چند مدل جدید رونمایی کرد که جالب ترین آنها یک خودروی کوچک آفرود است. لکسوس ROV حشره دار که از موتور هیدروژنی استفاده می کند.

به گزارش فرارو، باگ Lexus ROV که توسط یک موتور احتراقی آزمایشی با نیروی هیدروژن کار می کند، عاشقان طبیعت را هدف قرار می دهد که قصد ندارند هوا یا محیط زیست را آلوده کنند. این پیش نمایش یک پیشرفت بالقوه برای برند Lexus و همچنین برخی از فناوری های آزمایشی هیدروژن است که بر اساس اصول مشابه موتورهای احتراقی سنتی عمل می کنند.

ROV توسط اسپیروس فوتینوس، رئیس لکسوس اروپایی به عنوان وسیله نقلیه ای که راه را برای نوع جدیدی از ماجراجویی خارج از جاده برای کاربران هموار می کند، توصیف کرده است. وی افزود: با طراحی این خودرو اکنون فقط می توانیم ادعا کنیم که یک خودروی آفرود بسیار خاص را ارائه می کنیم. این خودروی کوچک و دو سرنشینه شبیه Can-Am Maverick است که دارای طراحی ظاهری متمایز، سیستم تعلیق قدرتمند و تایرهای بزرگ خارج از جاده است. این خودرو تنها 3.1 متر طول و 1.7 متر عرض دارد که شبیه خودروهای لکسوس رود نیست، اما طراحی چراغ های جلو نشان دهنده پیوندی در این زمینه است.

کابین کالسکه لکسوس ROV به اندازه لکسوس معمولی پایین است. در داخل کابین تزئینات فیبر کربنی، فرمان چرمی، سرعت شمارنده ساده و تنها چند سوئیچ مشاهده می شود. همچنین صندلی ها با چرم مصنوعی پوشیده شده اند، زیرا به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی کثیف می شوند. در حالی که این انتخاب های طراحی غیرمعمول از برندهایی مانند لکسوس جالب است، اهمیت واقعی این خودرو در انتخاب پیشرانه آن نهفته است. این خودروی کوچک از یک موتور 1.0 لیتری سه سیلندر احتراقی با نیروی هیدروژن و یک مخزن ذخیره فشار بالا استفاده می کند.

لکسوس هنوز هیچ ویژگی عملکردی را برای این موتور تایید نکرده است، اما این برند ادعا می کند که هیدروژن سریع سوز آن گشتاور زیادی تولید می کند. به عنوان مزیت دیگر، لکسوس ادعا می کند که این موتور روغن بسیار کمتری نسبت به موتور بنزینی سنتی مصرف می کند. گیربکس یک واحد دنده متوالی با سه تنظیم ارائه می دهد. با استفاده از یک سوئیچ چرخشی روی کنسول مرکزی، راننده می تواند خودروی دو چرخ متحرک، چهار چرخ متحرک یا دیفرانسیل قفل شده را انتخاب کند.

لکسوس می گوید که دقیقاً مانند پیل سوختی هیدروژنی، اگزوز اصلی ROV آب است، اما این برند همچنین اذعان می کند که CO2 و NOx “میزان بسیار پایین” دارند. به گفته فرارو، لکسوس استانداردهای زیست محیطی خودرو را به شدت در سطوح بسیار بالایی حفظ کرده است. Spiros photonos در وب سایت خودکار اکسپرس او گفت که این اقدام در اصل به خودرو اجازه می دهد تا ماهیت ماجراجویی را در طبیعت و مناطق روستایی جذب کند و پایداری زیست محیطی قابل اعتمادی را ارائه دهد.

مهندسان به دلیل هزینه، بسته بندی، وزن و پیچیدگی فنی، استفاده از موتور احتراقی را به جای پیل سوختی انتخاب کردند. Lexus همچنین ادعا می کند که این تصمیم به این معنی است که ROV “هیجان ممکن را فقط از ارتعاشات وسیله نقلیه موتوری حفظ می کند.” لکسوس هیچ برنامه ای برای تولید انبوه ROV ها اعلام نکرده است، اما این شرکت سابقه آزمایش مواد افزودنی برای برند خود و سپس وارد کردن آن به تولید پس از بازخورد مثبت مشتریان دارد. چند سال پیش، این شرکت یک قایق و سپس کشتی LY 650 ساخت. بنابراین غیرواقعی است که انتظار داشته باشیم پس از دریافت بازخورد کاربران، یک باگی ROV لکسوس وارد خط تولید انبوه شود.

(تصاویر) عجیب ترین آفرود لکسوس!

(تصاویر) عجیب ترین آفرود لکسوس!

(تصاویر) عجیب ترین آفرود لکسوس!

(تصاویر) عجیب ترین آفرود لکسوس!

(تصاویر) عجیب ترین آفرود لکسوس!

(تصاویر) عجیب ترین آفرود لکسوس!

(تصاویر) عجیب ترین آفرود لکسوس!

(تصاویر) عجیب ترین آفرود لکسوس!

(تصاویر) عجیب ترین آفرود لکسوس!

(تصاویر) عجیب ترین آفرود لکسوس!

(تصاویر) عجیب ترین آفرود لکسوس!

منبع: autoexpress

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما