بهره برداری از دی اکسید کربن به روش های جدید

[ad_1]

بر اساس گزارش سازمان جهانی هواشناسی، غلظت گازهای گلخانه ای به بالاترین حد خود رسیده است و با وجود کاهش 5.6 درصدی انتشار دی اکسید کربن از سوخت های فسیلی به دلیل محدودیت های کووید-19، این افزایش در سال 2020 بالاتر از میانگین گازهای قبلی است. . این افزایش مداوم در غلظت دی اکسید کربن برای چندین دهه ارتباط مستقیمی با مصرف زیاد سوخت های فسیلی دارد.

تیمی از محققان دانشگاه رنمین چین روش جدیدی را برای استفاده از کربن به عنوان منبع انرژی برای جذب دی اکسید کربن و اصلاح خاک اره به عنوان جاذب دی اکسید کربن پیشنهاد کرده اند.

به این ترتیب علاوه بر جذب دی اکسید کربن، از استفاده از سوخت های فسیلی که دی اکسید کربن اضافی تولید می کنند نیز خودداری می شود. نکته مهم این است که روش جذبی که آنها توسعه داده اند برگشت پذیر است، بنابراین می توان از دی اکسید کربن جذب شده برای تولید محصولات دیگری مانند متانول، اتانول و متان استفاده کرد.

یاپی وانگ، استاد و محقق ارشد گروه شیمی دانشگاه توضیح می‌دهد: «در حالی که در دهه‌های اخیر بسیاری از جاذب‌های دی اکسید کربن با کارایی بالا ساخته شده‌اند، مردم به ندرت به کربن منتشر شده از جاذب‌ها در طول آماده‌سازی آن توجه می‌کنند». علاوه بر این، سیستم‌های جمع‌آوری دی اکسید کربن صنعتی سنتی مصرف انرژی بالایی را در طول فرآیند بازسازی جذب نشان می‌دهند.

برای پرداختن به این مسائل، ما روی راه حل هایی تمرکز کردیم که نه تنها از جاذب های دی اکسید کربن کم کربن استفاده می کنند، بلکه از نور خورشید به عنوان تنها ورودی انرژی برای بازسازی این جاذب ها استفاده می کنند.

این تیم دریافت که خاک اره آغشته به محلول پلیمری آبی مبتنی بر آمین یک جاذب دی اکسید کربن است که دو مزیت مهم دارد، به راحتی به دست می آید و به سنتز پیچیده نیاز ندارد و می تواند دی اکسید کربن را جذب کرده و با حرارت دادن مناسب آن را بازسازی کند. علاوه بر این، یک لایه بازتابنده و جاذب خورشید برای ایجاد یک سیستم برداشت نور خورشید استفاده شد که خاک اره اصلاح شده را برای جذب دی اکسید کربن گرم می کرد.

شیمینگ ژانگ، دانشجوی دکترا گفت: ما از آبگرمکن های خورشیدی الهام گرفتیم. استفاده از نور خورشید به عنوان ورودی انرژی نیاز به انرژی معمولی را کاهش می دهد و سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد.

Qianhao Pan افزود: “آنها معتقدند زیبایی در سادگی است. گاهی اوقات یک فرآیند آماده سازی ساده می تواند راه حل موثری ایجاد کند که از محیط زیست محافظت می کند.”

این یافته ها در مجله Green Energy and the Environment منتشر شده است.

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما