بهترین و قدرتمندترین مشاوران تحصیلی شیراز – رایگان و غیر رایگان – شیراز مشاور

بنابراین هیچ معیاری برای مقایسه وجود ندارد؛ اصلا بیشتر کسانی که زود شروع کردهاند تلاش جدیتر خود را در همان ماههای آخر به کار میگیرند، در همان چند ماهی که شما شروع می کنید! پس زیاد هم با هم فرق نمیکنید؛ در ضمن ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است بنابراین اجازه ندید زمان به راحتی و ارزانی از دست برود، بیشتر افراد موفق از جمله رتبههای برتر کنکور، وقتی از آنها سوال میکنید از کی شروع کردید شاید هرکدام جواب متفاوتی بدهند ولی اکثر ایشان میگویند: ما موفقیت خودمان را مدیون تلاش چند ماه آخر هستیم؛ چون اصولا همه ما تا خطر را نزدیک خودمان احساس نکنیم انگیزهای برای حرکت نداریم و نزدیک شدن موعد کنکور هم، یک زنگ خطر است، همان سیلی محکمی که ما را بیدار نگه میدارد تا زمان کنکور، پس زیاد هم نمیخواهد نگران باشید، همهی ما مثل هم هستیم، دقیقه نودی. برنامه ریزی خیلی برای شما مهم تره و البته سخت تر. دانشآموزی که میخواهد شروع کند مهم نیست کِی میخواهد شروع کند بلکه مهم این است که هدفش چقدر برایش مهم است و این کافی است، بنابراین دیر شروع کردهها هرگز نباید به زودشروع کردهها غبطه بخورند و در عذاب وجدان باشند؛ عاشق درس خواندن باشید، به کتابهایتان عشق بورزید، به هدف نهایی زیاد فکر کنید، کارها خودش خود به خود درست میشود؛ در عوضِ روزها و ساعتهای از دست داده، خودتان را تنبیه کنید و فقط درس بخوانید، بخوانید و بخوانید و تست بزنید و کلا تا فرا رسیدن روز آزمون به هیچ چیز جز درس خواندن فکر نکنید هر کاری میکنید، مهمانی میروید، به خرید میروید، به مسافرت میروید، زمان آنها را تنظیم کنید تا به درس خواندن شما آسیب نزند.

مشاور کنکور خوب در کرج

حتما خودتونو تو آزمونا (تا جایی که میتونید بدون توجه به نتیجش) محک بزنید و فقط به اون سبک آزمونی که میدید عادت نکنید. شاید گفتنش زود باشه ولی بعد از تعطیلی مدارس بهتره که نمونه سوالاتی هم از بقیه ی آزمونا از دوستاتون گیر بیارین و با سبک های مختلف خودتونو تست کنید. هیچ کس بیشتر خودتون دلش به حال خودتون نمیسوزه پس هیچ وقت منتظر کمک بقیه نباشید. اگر از خودتون و برنامه هاتون مطمئنید که هیچی در غیر این صورت به یه مشاور برای این کار رجوع کنید. واقعیت اینه که نه تنها میشه بلکه اگر شما بخواهید جزء نفرات برتر کنکور هم خواهید شد و این مستلزم اینه که عزمتون رو جزم کنید و یه یا علی بگید و برید جلو، شاید بگویید اینا همش شعاره! همه ی اینا با تست زدن براتون راحت میشه. البته ما هرگز نمیگویم کسانی که از نیم سال اول شروع کردند تلاششان بیهوده است چرا که شما در همه حال باید تلاش کنید چه از نیم سال اول چه نیم سال دوم، بنابراین هر دو گروه موفق خواهند شد اگر واقعی تلاش کرده باشند.

دوستانی که من این جا میبینم (منظورم اطراف خودم در دانشگاه) همه به دو شکل اومدن این جا . من هم ثبتنام کردم و طی سه سال در 67 آزمون کانون شرکت کردم. یکی از دلایل این مسئله استرس هست که در مقاله تاثیر استرس بر یادگیری به این موضوع پرداخته ایم. و اما نکته ی آخری که فکر می کنم بد نیست یه اشاره ای بکنم چیزیه که من خودم همیشه حواسم بش بوده و هست. پایه روش های مطالعاتی SQ3R هست و این روش به صورت کلی بیان شده و مراحل اضافه شده به این روش مطالعه اگه به شما کمک می کنند و برای بهبود یادگیری نقش موثری دارند، می تونی ازشون استفاده کنی. یکی از اشتباهات رایجی که داوطلبان کنکور در برنامه ریزی خود انجام می دهند، این است که برای دروس عمومی زمان کمی اختصاص می دهند یا یک روز کامل را فقط دروس اختصاصی می خوانند. ولی کاملا در اشتباهید، افراد زیادی بودند که در مدت کم، به موفقیتهای بزرگ رسیدند، چون به خودشان و تواناییهاشون ایمان داشتند.

دوستان من تو این دوره به شدت روی اختصاصی هاشون چه پیش چه پایه سرمایه گذاری می کردن چون بعد از تعطیلی مدارس فرصت بسیاااااااار زیادی برای عمومی ها دارن. عده ای پشتکار خیلی زیادی دارن که جدا بشون تبریک می گم. عده ای با چیزایی مثل برنامه ریزیو این چیزی که من میگم به این جا رسیدن و عده ی کمی هم میشه گفت هوش بالا تری دارن. اما دوستانی که تابستون هم کلاس دارن. دسته اول دوستانی که سال گذشته در کنکور شرکت کردند و به دلایلی رتبه خوبی نیاوردند. البته کانون در تابستون اصلا برنامه ی مناسبی نداره و کلا کاری به برنامش نداشته باشین. با توجه این این که برنامه ای مثل کانون آروم آروم جلو میره پایه رو فکر کنم برنامه ی مناسبی برای این دوستان باشه که آروم و موازی برنامه ی پایهرو هم دنبال کنن. ولی توصیه ما به شما این است که بهتر است خودتان این کار را نکنید و این کار را به یک مشاور کاربلد بسپارید تا بتواند یک برنامه بینقص برای زمان محدود شما تنظیم کند و شما را تحت نظر داشته باشد و کار شما را پیگیری کند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مشاور کنکور حضوری – https://best-class.ir/%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%88-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%d9%85/ – لطفا از صفحه ما بخواهید.

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما