بهترین مشاور کنکور ایران واقعا کیست؟

این موضوع را در نظر داشته باشید که شما به عنوان یک داوطلب، فرصت اشتباه کردن و همچنین جبران اشتباه را نخواهید داشت. اماخانواده مخالفت کردن.چون من زیست کنکور ۹۳ را ۵۷ درصد زده بودم و اشتباه بود بعد از این همه تلاش زیست بیخیالش بشم؛واینکه من همچنان به رشته پزشکی علاقه داشتم اما شرایط اون موقع باعث شده بود که چنین فکری به ذهنم برسه. به گفته آقای راستی از متخصصین حوزه آموزش و پرورش :« سینا تهرانی توانسته است با پشتوانه رتبه ده خود در آزمون سراسری رشته ریاضی و تحصیل در رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزشی یکی از بهترین دانشگاههای جهان در همان سال اول ورودش به مقوله مشاوره کنکور با ارائه سبک جدیدی از مشاوره های تحصیلی یک دختر جوان همدانی را به عنوان رتبه نخست کشوری تجربی و پسر جوان تهرانی را به عنوان رتبه چهار رشته ریاضی به رقبایش معرفی کند. اولویت این سه استاد بر اساس تمام مولفه ها و ویژگی های آموزشی چیست؟ از آنجائیکه منابع آزمون و کتب کمک آموزشی از اهمیت زیادی برخوردارند، مشاور خوب به معرفی بهترین منابع آزمون برای هر یک از دروس می پردازد.

بهترین مشاور کنکور پزشکی کسی است که توانسته در کنکور تجربی به رتبه تکرقمی یا ۲ رقمی دست یافته و دوره های مشاوره را نیز گذرانده باشد. همچنین متقاضیان معلول و افرادی که دو سال آخر تحصیل خود را در کشورهای خارجی گذرانده اند نیز جز افراد منطقه 3 قرار می گیرند. نکته بسیار مهم: قوی باشید و نا امید نشوید ما به عنوان یک مشاور کنکور ریاضی روزانه با بسیاری از دانش آموزانی مواجه هستیم که برای کوتاه مدت دچار ناامیدی می شوند به همین دلیل اگر شما نیز دچار این مسئله شده اید اصلا تصور نکنید که تنها شمایید که با این مشکلات روبرو هستید. به خاطر داشته باشید که برای هر رشته، میزان اهمیت دروس متفاوت از یکدیگر است؛ بنابراین بهتر است در هنگام تنظیم جدول برنامهریزی کنکور ۹۹، ساعاتی که به مطالعه هر درس اختصاص میدهید، متناسب با میزان اهمیت آن باشد.

بزرگترین ضعف این استاد استفاده از تکنیک برای پاسخگویی به سوالات کنکور است؛ تکنیک ها راه حل هایی هستند که برای همه سوالات مناسب نیستند و فقط دسته خاصی از تست های کنکوری را پوشش می دهند. همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره شد طراحان کنکور هر سال سوالات مفهومی تر و نسبتا سخت تری را طراحی کرده و در بین سوالات کنکور سراسری جای می دهند، در نتیجه میانگین پاسخگویی داوطلبان به درس ریاضی کاهش پیدا کرده است؛ تحت این شرایط دانش آموزانی که بتوانند درصدهای خوبی را در این درس به دست آوردند قادر می شوند تا بسیاری از رقبای خود را پشت سر بگذارند و یا ضعف خود در دیگر دروس را جبران و شانس قبولی خود در رشته های هدفشان را افزایش دهند. در دسترس بودن از جمله ویژگی های مهمی است که مشاوران باید از آن برخوردار باشند. بنابر توصیه بهترین مشاوره های کنکور تهران و بهترین مشاور های کنکور ایران بهترین منابع برای جمع بندی کنکور استفاده از کتاب دور دنیای موسسه گاج جهت جمع بندی کنکور و همچنین شرکت در همایش برترین اساتید کنکوری ایران است .برای این منظور شرکت در همایش فیزیک استاد مهدی باباخانی و شرکت در همایش ریاضیات استاد سامان سلامیان و شرکت در همایش زیست شناسی استاد زارعی از نویسندگان گاج و شرکت در همایش شیمی استاد بهمن بازرگان مورد توصیه اکثر مشاوران می باشد .با آرزوی موفقیت برای شما دانش آموزان کنکوری.

چارچوب کنکور به خوبی در تدریس رعایت می شود و روش های تستی سوالات به صورت جامع بررسی شده است.و همچنین ذکر این موضوع لازم است که این استاد محبوبیت بسیار زیادی در میان دانش آموزان دارد و لقب ژنرال ریاضیات کنکور را از آن خود کرده اند. پاسخ مشاوران برتر ایران به این پرسش نیز منفی است به عقیده مشاوران برتر کنکور ایران به جای آنکه هر روز یک مجموعه جدید را از خودتان امتحان بگیرید، بهتر است هر ۴ روز یکبار این کار را انجام دهید تا ،آنالیز تست ها و رفع اشکال و جمع بندی با عمق بیشتری انجام پذیرد .فراموش نکنید که روش جمع بندی چهار روز یکبار که سالهای سال توسط مشاوران کنکوری به دانشآموزان ارائه گردیده و دانش آموزان بسیار زیادی با این روش و این شیوه موفق به کسب رتبه های برتر شدهاند.بنابراین عقل سلیم حکم می کند که ،در این بازه زمانی کوتاه تا ایام کنکور از انجام دادن کار های عجیب و غریب و روشهای جدیدی که آزمون خود را هنوز پس نداده اند، به شدت اجتناب نمایید و به تجربه ی مشاورین کنکوری اطمینان نمایید. باشروع تابستان سال۹۱ رسماخودم را یک کنکوری به حساب اوردم و ازتیر۹۱شروع کردم برای قبولی پزشکی .دراون سال بورسیه کانون شدم وتابستان خیلی درس میخوندم اما تازه وارد جوآزمون شده بودم و تراز هایی بین ۵۳۰۰تا ۵۸۰۰اوردم.با شروع پیش دانشگاهی تلاشم دوچندان شد تا جایی که روزهای مدرسه ۷تا۸ ساعت مطالعه مفید داشتم(مدرسه ما باخونه ما در یک خیابان بودو بعد ازتعطیلی مدرسه سریع به خانه میرفتم) در دو ازمون ابان تراز های ۶۱۰۰و۶۳۰۰اوردم و این برای شخص من پیشرفت چشمگیری بود،در اذر به همین منوال ادامه داشت تااینکه در اولین ازمون دی به خاطر امتحان مدرسه غایب شدم.وازمون اخر دی ترازم به ۵۵۰۰ودرصد هایم افت داشتن.از بهمن از برنامه کانون جداشدم و ازمون شرکت نکردم با وجود اینکه بسیار میخوندم اما پیشرفتی احساس نمیکردم چون ازمونی نمیرفتم.

در مصاحبه ها و گفت و گوهایی که با برترین مشاوران کنکور ایران داشتیم بهترین روش جمع بندی کنکور را از ایشان جویا شدیم که، در ادامه مقاله خلاصهای از نظرات برترین مشاور های کنکور ایران را به سمع و نظر شما خواهیم رساند .مورد اول که مورد اشاره قریب به اتفاق مشاورین برتر کنکور بود ،متفاوت بودن شیوه های جمع بندی برای امتحانات مدرسه نسبت به امتحان کنکور است و از آنجایی که دانش آموزان برای امتحانات مدرسه هر روز فقط و فقط یک درس را امتحان میدهند اما ،در کنکور در یک بازه زمانی بسیار کوتاه و محدود مجبور هستند به بیش از ۸ عنوان درسی و بیش از ۴۰ کتاب درسی پاسخگو باشند. اتفاق خاصی پیش نیومد.

این که شما در چه هفته ای کدام صفحات را بخوانید در هر هفته کدام درس ها را پیش روی کنید یا کدام درس ها را استاپ کنید و مرور کنید، اینها مواردی هستند که در دل برنامه آزمون موسسات مستتر و نهفته هستند و در واقع این آزمون ها دستهای نهانی دارند که شما را در مسیر صحیح و درست هدایت می کند. که به چی برسیم؟ این آزمون ها، محتویات درسی مطالعه شده داوطلب در طول بازه های زمانی کوتاه یا بلند را به چالش می کشد و به او این شانس را می دهد تا اندوخته های درسی خود را مورد ارزشیابی دقیق قرار دهد. او باید مسلط به برنامهریزی کنکوری باشد و آنقدر در این زمینه تجربهٔ کافی و مفید داشته باشد که کاملاً مهارت ایجاد توأم انگیزه و برنامهریزی اصولی و حرفه ای برای هر تیپ داوطلب کنکوری را داشته باشد. ترس از تراز رواز خودم دور کردم و با وجود تراز های کم شرکت ازمون رو ادامه دادم.با وجود اینکه از تراز ۷۱۰۰فروردین رسیدم به تراز۵۹۰۰تو اردیبهشت وکاهش شدید ساعت مطالعه در این ماه اما راه رو ادامه دادم و ازمون روتا اخریش شرکت کردم؛روی تنظیم وقتم تو ازمون کارکردم و زیست رو از یک ساعت و پنج دقیقه ۵۰سوال رسوندم به ۵۰دقیقه ۵۰سوال تو اخرین ازمون کانون؛وتنظیم وقت عمومی ها وسرانجام اجرای تنظیم وقت درسرجلسه کنکور ۹۶؛استفاده از مطالب سایت مثلا استفاده از قسمت هایی که سوال های اشتباه جواب داده ام را در صفحه شخصی مشخص کرده بود ویا استفاده از سوالات دام دار و استفاده از جزوه های جمع بندی ازسایت کانون ؛استفاده از دفتربرنامه ریزی؛پیگیری قسمت قهرمانان پیشرفت از مجله ازمون و مصاحبه های ویژه اون که بهم انگیزه فوق العاده ای میداد.

علاقه ی زیادی به پیشرفت تو کار مشاوره دارن و با انگیزه اند خودشون توی مشاوره کنکور. ولی با همه سختی های شرایطم؛دیدن جو بیمارستان علاقه من رو دو چندان میکرد .تو بهمن پدرم هم مشکل صفرا پیدا کرده بود و دو بار هم ایشون بستری شدن؛ تا جایی که یک بار همزمان مادرم تود بخش داخلی بستری بود و پدرم تو بخش جراحی مردان؛خواهرم پیش مادرم بود و منم پیش پدرم. 1. سوالاتی که نزدین. آزمون ها معمولا شامل تست هایی با سطح متوسط رو به دشوار همراه است و به ندرت می توان سوالاتی با سطح دور از کنکور را در بین آنها دید. زمانی که ما این سوال را از داوطلبان در رابطه با هدفشان می پرسیم، برخی از آنها دانشگاه های سطح اول کشور همانند صنعتی شریف و همچنین دانشگاه تهران و یا امیرکبیر را مد نظر دارند اما آنچه در عمل اتفاق میافتد و ما شاهد آن هستیم تلاشی در هر دانشگاه های سطح پایین از تعیین هدف به تنهایی نمی تواند موجب می شود تا شما به آنچه می خواهی دست یابید. احتمالا از دانش آموزانی که کنکور را پشت سر گذاشته اند شنیده اید که آنها از ابتدا با مشکلات زیادی روبرو شده اند ازجمله برنامه ریزی, تست زنی,پیدا کردن منابع مناسب برای دروس مختلف و حتی از لحاظ روحی مشکل پیدا کرده و بسیار خسته شده اند.

اما سومین ،موردی که مورد اتفاق و اجماع بهترین مشاور های کنکور تجربی و بهترین مشاوره های کنکور ریاضی بود می توان به زدن مجموعه تست های کنکور سنوات گذشته در دوران جمع بندی اشاره نمود به عقیده برترین مشاورین کنکور ایران است آن است که، دانش آموزان کنکوری باید از تاریخ ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه، در بازه های زمانی ۴ روز یکبار یک پکیج و یک مجموعه کامل، از کنکور سنوات گذشته را از خود آزمون بگیرند، یعنی به عنوان مثال ،روز ۱۶ اردیبهشت ماه کنکور سال ۹۸ را در تایم قانونی از خود آزمون بگیرند، سپس سه روز را به آنالیز و بررسی و رفع اشکال سوالات کنکور اختصاص دهند و مجدداً سه روز بعدی همین کار را تکرار نمایند و کنکور دیگری را آنالیز و بررسی نموده و این کار را به مدت دو ماه به صورت پیوسته انجام دهند. اما باز اشتباه از من؛اولین اشتباه بزرگم این بود که کانون ثبت نام نکردم؛ چون معتقد بودم کانون یکی از دلایل شکست من در کنکور های ۹۲و۹۳ بوده ،و در موسسه دیگری ثبت نام کردم و نزدیک کنکور ۹۴ پشیمون شدم اما چه سود؛تاجایی که هر دو سال بعد اون کانون ثبت نام کردم.تو اتفاق هایی که برای کنکور ۹۴ پیش اومد، خیلی اذیت شدم؛اول اینکه در انتهای ابان مریض شدم تا جایی که کل دهانم عفونت داشت،و یک دندانپزشک هم بنا به تشخیص نادرست و صرفا براساس دیدن ظاهر موضع؛تشخیص داد که بنده سرطان دارم!

؛این باعث شد تمرکز نداشتم روی سوال ها تا جایی که خیلی از سوال هایی که واقعا بلد بودم رو نتونستم درک کنم ،بعد از اومدن کارنامه متوجه شدم که پاسخ یکسری از سوال هارو هم وارد پاسخ برگ نکردم حال اینکه به جواب صحیح رسیده بودم.و دوم اینکه سختی ناگهانی کنکور ۹۴؛ که انقدر پیچیده طرح شد که میانگین درصد کل داوطلب ها پایین اومد. تا اخر اسفند پیشرفت نسبتا خوبی توی مباحث داشتم اما ترازم همون ۵۸۰۰بود.عید سال ۹۳ خانوادم رفتن مسافرت ومن نرفتم،اما متاسفانه توی تمام مدت عید درس نخوندم و تراز ۷فروردینم خیلی پایین شد. بدین صورت که جانبازان 25 درصد و پایین تر و همسر و فرزندان آن ها و رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه و همسر و فرزندان آن ها، جز سهمیه 5 درصدی و آزادگان، فرزندان و همسران آنان، فرزندان و همسران شهدا، جانبازان بالای 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها، جز سهمیه 25 درصدی می باشند.

سهمیه رزمندگان و ایثارگران به دو دسته سهمیه 5 درصدی و 25 درصدی تقسیم بندی می شود. این دسته افراد هم با دیدن بازار کار نامساعد رشته خودشون به صورت جدی اومدن سراغ مشاوره کنکور. مراکز استان ها مانند تهران، مشهد، اصفهان جز منطقه 1، شهر ها و شهرستان ها جز منطقه 2 و روستاها و مناطق محروم در منطقه 3 دسته بندی می شوند. تعداد و درصد قبولی هر کد رشته محل از مناطق سه گانه در هر کنکور سراسری متفاوت است و یکی از دلایلی که این تفاوت را رقم می زند، تفاوت میزان شرکت کنندگان هر منطقه در آزمون سراسری هر سال با سال های گذشته است. بهار ۹۴ شروع مشکلات جدید بود؛اول اینکه گرچه نقطه مثبت عید سال ۹۴ این بود که همانند عید سال ۹۲ استفاده کردم از دوران طلایی نوروز اما چندروز بعد از عید پدرم که مکانیک هست در اثر یک ضربه در محل کارش؛رباط دست چپش پاره شد،این اتفاق باعث شد که دست پدرم به مدت نزدیک به سه ماه تو گچ باشه؛ یعنی سه بار پشت سر هم در سه گچ مختلف گرفته شد،در بهار ۹۴ یعنی زمان خوندن من برای کنکور سومم ،تحت فشار روحی بزرگی بودم؛مریضی پدرم،عقب افتادگی درس ها،وشرکت نکردن ازمونا ؛وازهمه مهم تر به خاطر ماه رمضان کنکور یک ماه زود تر برگذار میشد؛از ۹اردی بهشت تا ۲۲خرداد من از خانه بیرون نرفتم؛ولی این کار اشتباه بود چون هم ازمونی شرکت نکردم و هم از نظر روحی و جسمی اسیب واردشد تا جایی که صبح کنکور پاهام تو کفش نمیرفت!

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما