بررسی های فنی و امنیتی آنها قبل از نصب دوربین در وام از امروز آغاز می شود

[ad_1]

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: ایران از امروز مراحل بازرسی فنی و امنیتی دوربین ها را قبل از نصب آنها آغاز می کند.

به گزارش شبکه خبر، بهروز کمالوندی گفت: ایران دوربین های آسیب دیده را با سه پیش شرط تعویض کرده بود. انجام تحقیقات قضایی و امنیتی در مورد میزان خرابکاری، محکومیت آنها توسط آژانس و بررسی فنی و ایمنی دوربین ها قبل از نصب.

وی گفت: پس از تحقق این سه پیش شرط، اقدام داوطلبانه ایران برای تعویض دوربین ها پذیرفته شد.

کمالوندی در گفت‌وگو با نورنیوز همچنین گفت که درخواست‌های مکرر جمهوری اسلامی ایران از این اداره برای تعویض دوربین‌های آسیب‌دیده در مجتمع تسای کابل، مشروط به سه پیش‌شرط است: «تحقیقات قضایی-امنیتی در مورد میزان خرابکاری». بازرسی فنی قبل از نصب.”

وی افزود: اقدام داوطلبانه ایران برای تعویض دوربین ها و صدور مجوز برای نصب دوربین های جدید، پس از تحقق این سه پیش شرط، در قالب توافق جدیدی نیست و در صورت عدم ارتباط مستقیم ایران و آژانس، توانست. برای پر کردن دست مذاکره و این موضوع در جلسه کمیسیون مشترک شورا در عصر روز جمعه مطرح شد.

کمالوندی افزود: البته مذاکرات ایران و آژانس ربطی به مذاکرات مهندس اسلامی و رافائل گروسی ندارد و به صورت عادی در قالب مسائل جاری بین طرفین در جریان بود، بنابراین فشار برای ادعای ما انجام شد. درست نیست.” نکته مهم این است که ما از ابتدا نگفتیم که اجازه تعویض و نصب دوربین ها را نمی دهیم، بلکه با رعایت آن سه پیش شرط است.

وی افزود: از سوی دیگر سازمان انرژی اتمی به عنوان یک نهاد تخصصی و فنی با سازمان در چارچوب امنیتی تعامل دارد و نباید این تعاملات سیاسی شود و ما همواره سعی کرده ایم این تعاملات صرفا فنی باشد. و قانونی.” بنابراین، اگرچه ممکن است تعامل ما با آژانس به طور غیرمستقیم با بحث وین مرتبط باشد، اما ماهیتاً چنین رابطه ای وجود ندارد.

در واقع پیوند این دو حوزه تلاشی برای سیاسی کردن فرآیند فنی-حقوقی است. در فضای رسانه ای و با هدف عملیات روانی، رسانه های غربی و صهیونیستی بسیار تلاش می کنند تا تعامل ما با آژانس را سیاسی کنند و متاسفانه آژانس بین المللی انرژی اتمی گرایش هایی در این زمینه دارد، اما تاکید ما بر جدایی فنی- حقوقی است. مسائل مربوط به مسائل سیاسی

معاون سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که تأثیر احتمالی دوربین‌های مداربسته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر تخریب تأسیسات هسته‌ای ایران برای امنیت و سیستم قضایی ما حیاتی است. ما روی دقت دوربین‌های آسیب‌دیده و جدید تاکید زیادی داشتیم و ایستادیم تا واقعاً آمدند.

به گفته وی، اتفاقی که روز پنجشنبه در نشست خبری مدیرکل این آژانس رخ داد و او برای اولین بار در مصاحبه خود دوربینی را به طور کامل نشان داد و توضیحات مفصلی در این باره ارائه کرد، قطعا حساسیت ما را تحت تاثیر قرار داد. و نیاز به توضیح. نقش غیرمخرب دوربین ها در عملیات خرابکارانه بود.

کمالوندی خاطرنشان کرد: با توجه به سختگیری ماموران امنیتی در تحقیقات دقیقی که پس از انجام عملیات خرابکارانه با رعایت ضوابط قانونی و اخلاقی آغاز شد، باید تصریح کرد که این سخت گیری غیرمنطقی نبوده و از موارد اقدام بازرسان بوده است. و به آژانس اطلاع دادیم.

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما