اینکه از اول میخونم اشکالی داره؟

اگر کسی چنین ادعایی کند که طراح آزمون سراسری بوده است یا طراح را می شناسد قطعا کلاه بردار است. چنانچه شما داوطلب کنکور سراسری باشید، اطلاع دقیق از منابع کنکور سراسری را می توان از جمله موارد بسیار مهمی دانست که لازم است به کسب اطلاعات در رابطه با آن بپردازید. در آموزش و پرورش به عنوان معلم و یا دبیر در دروس مربوطه و یا به عنوان مشاور مدرسه جذب به کار شود. مطالعهی دروس تنها با روخوانی کردن یا حفظ کردن و یا حل معادلات درسی نمیتواند ضامن موفقیت فرد باشد. برخی از دروس ممکن است برای ما سنگین و یا سخت باشند به همین دلیل حتی با مطالعه آنها نمی توانیم به خوبی از پس تست های آن بر بیاییم. از نظر تمام مشاوران کنکور و کنکوری های موفق، مرور کردن، یکی از راه های مهم تثبیت دانستهها و مطالعات قبلی برای کنکور است. آشنایی با نقاط ضعف و قوت، جلوگیری از تکرار آموختهها، تثبیت اطلاعات در ذهن، حل مشکل فراموشی، آمادگی برای آزمون اصلی، انسجام ذهنی و … داوطلبانی که مایل به قبولی در یکی از زیرگروه های زیر هستند باید با توجه به ضرایب و اهمیتی که درس های تخصصی دارند برای کنکور تلاش کنند تا موفق شوند.

مشاور کنکور گزینه دو

مثلا با خودتون قرار می ذارید بعد از برگشتن از مدرسه، حتما هم درس های جدید امروز رو بخونید، هم مباحث قبلی رو مقداری مرور کنید و یه تعداد هم تست بزنید. به این صورت که در چه بازه زمانی می توانید یک کار را انجام دهید و یا یک مبحث و درس را ببندید. شما با شرکت در یک آزمون آزمایشی هم روند مطالعاتی بهتر و منسجمتری پیدا خواهید کرد، هم با سایر رقبای خود از سراسر کشور مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهید گرفت. شرکت در این آزمونها باعث می شود شما بتوانید از نقاط قوت و ضعف خود آگاهی پیدا کنید و برای بهبودی آنها تلاش کنید. شرکت در این آزمونها کاملاً اختیاری است و ضرورتی ندارد، اما با توجه به نیاز دانشآموزان به ارزیابی مطالعات خود و قرار گرفتن در فضای شبیه کنکور، شرکت در این آزمونها میتواند بسیار مفید باشد. یا می توانیم از کمک یک فرد که این اتفاق را قبلاً تجربه کرده و آن مسیر را به خوبى به نتیجه رسانده استفاده کنیم که در این صورت دیگر نیاز به آزمون و خطا نیست و خیلى راحت در اولین برخورد با مشکل، راه حل درست را دریافت می کنیم و به سادگى آن مسیر را طى می کنیم و به نتیجه دلخواه می رسیم.

این نکته را نیز فراموش نکنید کیفیت مطالعه بهتر از کمیت آن است. نکته برداری و خلاصهنویسی نیز در یادگیری یک مبحث مفید است. تحلیل این آزمونها نیز حائز اهمیت است اگر خودتان توانایی تحلیل آن را ندارید حتماً از مشاور خود در این امر کمک بخواهید. یکی از کارهای بسیار مهمی که همه داوطلبان کنکور، دقت کنید همه داوطلبان کنکور، باید حتماً به آن توجه کرده و بخشی از برنامه مطالعاتی خود را برای این کار مهم در نظر بگیرند، مرور است. پس خیلی مهم است که شما هم در هنگام برنامه ریزی و هم در طول زمان اجرای آن، مرتب به ساعت نگاه کنید و کارهای خود را هماهنگ با زمان در نظر گرفته انجام دهید. یا برای انجام تستزنی توجه به پیشنیازهای درسی مهم است. فایلهای صوتی زیر توسط رتبه برترهای گروه محصل ایرانی تهیه شده، افرادی که خودشون یکبار این مسیر رو با موفقیت طی کردن و در رشته و دانشگاهی مشغول به تحصیل هستن که آرزوی خیلی از شما عزیزان کنکوری است. این چنین آزمونهایی نهتنها مفید نیستند بلکه در روحیهی دانشآموزان تأثیر بدی میگذارند. آیا آزمونهای آزمایشی میتواند مفید باشد؟

مطالعه در روز یا شب کدام میتواند تأثیر خوبی در یادگیری داشته باشد؟ یادگیری مهارتهای مطالعه و تستزنی بسیار حائز اهمیت است و میتواند موفقیت شما را بالا ببرد. برای یادگیری بهتر و جا افتادن مبحث تست زنی به مطلب راه و روش تست زنی اصولی کنکور مراجعه کنید. یک ساعت مطالعه در زمان مناسب میتواند از ساعتها مطالعه در زمان نامناسب بهتر باشد. من تغییر نظامی هستم رشته ریاضی تازه از خدمت برگشتم سرم به سنگ خورده برگردم دنبال هدفم کامپیوتر شریف با شیمی نظام جدید ارتباط نمیگیرم بررسی که کردم دیدم مطالب شیمی پراکنده مطرح شدن در نظام جدید و اون نظم خوب نظام قدیم رو ندارن به نظرتون بهتر هست من اول از همه شیمی دوم دبیرستان نظام قدیم و فصل اول شیمی سوم دبیرستان نظام قدیم رو بخونم که پایه شیمی هستن و بعدش وارد شیمی نظام جدید بشم؟ کانون قلم چی، گزینه دو، سازمان سنجش و گاج از مراکزی هستند که آزمونهای معتبری در سطح کشور برگزار میکنند که در این میان آزمونهای قلم چی از سطح آماری بالایی نسبت به بقیه برخوردارند. این تنها یک مثال از هزاران مثال مشابه است که دانشآموزان بدون توجه به استعداد، رشتهی تحصیلی خود را انتخاب میکنند و شاید هیچوقت دلیل عدم موفقیتها و نارضایتیهای خود از شغل و زندگی را متوجه نشوند.

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما