انواع دلبستگی به داستان دانش بشری: عواطف به اضطراب

[ad_1]

بسیاری از مردم ، در واقع بسیاری از مردم ، خسته و درمانده می شوند و سعی می کنند این احساس را بپوشانند که اساساً کافی و کامل نیستند. این منجر به مشکلات زیادی در زندگی آنها می شود، از جمله احساس اضطراب شدید در مورد رابطه صمیمی خود. خبر خوب این است که راه هایی برای کاهش این مشکلات وجود دارد. بخشی از راه حل این است که شریکی پیدا کنید که سبک او به احساس بهتر آنها کمک کند.

وقتی می گوییم سبک، منظور «سبک دلبستگی» آنهاست. اصطلاح «دلبستگی» به نحوه ارتباط افراد با دیگران اشاره دارد و نظریه دلبستگی نحوه برقراری ارتباط افراد را در اوایل زندگی توصیف می‌کند. این روابط به شدت تحت تأثیر تعاملاتی است که با کسانی که به آنها اهمیت می دهند و اغلب برجسته ترین مادران هستند. هنگامی که یک مراقب دائماً شکایات فرزندان خود را زیر نظر دارد، احتمالاً آنها احساس می کنند که شایسته محبت هستند و می توانند انتظار داشته باشند که دیگران از آنها حمایت کنند. این کودکان وابستگی ایمن به حساب می آیند.

گاهی اوقات، به دلایل مختلف، مراقبان همیشه صمیمی و حمایتگر نیستند، که منجر به سبک های دلبستگی ناایمن می شود. این سبک نشان دهنده سطوح مختلف درگیری و مبارزه است. مبارزه با احساس عدم کفایت برای عشق یا این احساس که آنها نمی توانند به دیگران وابسته باشند تا از نظر احساسی با آنها باشند. اگرچه سبک هر فرد نشان دهنده تمایل او به واکنش خاص به روابط است، سبک آنها بسته به شرایط و تجربیات زندگی متفاوت است.

کودکانی که با احساس گناه یا نقص بزرگ می شوند و احساس نیاز به یافتن عشق می کنند «زوج های مضطرب» نامیده می شوند. متأسفانه، زندگی آنها اغلب، آگاهانه یا ناآگاهانه، در تلاش برای اجتناب از طرد شدن یا انصراف جریان دارد. آنها معمولاً وابسته، حسود و نیازمند هستند. اینها ویژگی های مشترک اضطراب ناشی از دلبستگی هستند.

اگرچه این شیوه ارتباط با دیگران به معنای خود آنها ایجاد شده است ، تحقیقات نشان داده است که می توان آن را با تجربیاتی جایگزین کرد که در آنها احساس ارزشمندی می کنند. در سال 2014، محققان دانشگاه مینه‌سوتا و دانشگاه اوکلند دریافتند که شریک عاطفی که به وضوح عشق می‌ورزد و حمایت می‌کند، مخصوصاً در مواقع استرس، برای افراد مضطرب مفید است. این تنها یک نمونه از تحقیقات در مورد سبک های دلبستگی است.

استفان دریگاتوس، کارل رسبولت، جنیفر ویزلکیست و سارا ویتون پژوهشگرانی هستند که در سال 1999 این تحقیق را انجام دادند که هنوز هم جالب است. او آنچه را پدیده “میکل آنژ” می نامد تأیید کرد. همانطور که میکل آنژ زیبایی طبیعی سنگ را مجسمه سازی کرد، می توان ایده آل همسر عاطفی خود را بیان کرد و طبیعت زیبای خود را آشکار کرد. این زمانی اتفاق می افتد که او بر ضعف شریک عاطفی خود غلبه کند و بیشتر بر نقاط قوت خود تمرکز کند. همه می توانند از این تحرک بهره ببرند، اما به ویژه برای افرادی که سبک دلبستگی مضطرب دارند مفید است.

بر اساس این مطالعات و سایر مطالعات در تئوری دلبستگی، انتخاب شریکی با ویژگی های زیر می تواند باعث شود افراد دارای دلبستگی مضطرب نسبت به خود احساس بهتری داشته باشند و در رابطه خود امنیت بیشتری داشته باشند:

ایمن و امن: این افراد نسبت به خود احساس سلامتی می کنند و انتظار دارند روابط صمیمی، روابط دوگانه، اطمینان خاطر و نزدیکی عاطفی خود را داشته باشند. آنها دارای ثبات عاطفی ، توانایی بیان توجه مستقیم و پذیرش ارتباطات احساسی حتی در شرایط دشوار هستند.

ارتباط موثر گیرنده: روابط عاطفی نزدیک و حمایتی بر اساس توانایی خوب گوش دادن و صحبت در مورد مشکلات است. از آنجایی که افرادی که به طور موثر ارتباط برقرار می کنند می توانند احساسات خود را بهتر مدیریت کنند، می توانند شریک زندگی خود را از طریق وابستگی های ناایمن (و گاهی اوقات سرکوب عاطفی) برای عبور از موقعیت های استرس زا راهنمایی کنند.

قدردانی شما: افرادی که دلبستگی های مضطرب دارند باید بیشتر مورد محبت قرار گیرند و همان طور که هستند پذیرفته شوند. نه برای کاری که به نفع دیگران انجام می دهند. بنابراین شریکی که واقعاً به آنها احترام می گذارد، برای آنها ارزش قائل است و از آنها مراقبت می کند، می تواند یک تجربه شفابخش به او بدهد.

متناسب: مانند دیگران، افرادی که دلبستگی های مضطرب دارند، زمانی که از گذراندن وقت با شریک زندگی خود لذت می برند، در رابطه خود خوشحال هستند. بنابراین برای آنها مهم است که شریکی داشته باشند که با او از یک مکالمه سرگرم کننده یا یک فعالیت مشترک، مانند پیاده روی با هم در ساحل لذت ببرند. علاوه بر این، شرکای عاطفی مورد نظر در یک رابطه طولانی مدت دارای ارزش های یکسان هستند یا حداقل به ارزش های یکدیگر احترام می گذارند. این به ویژه زمانی صادق است که این ارزش ها بر زندگی روزمره تأثیر می گذارد. مثل اینکه بچه می خواهند

آماده برای یک رابطه: در نهایت، یک شریک عاطفی ایده آل باید آماده باشد و بتواند به رابطه متعهد بماند. او باید مایل و مشتاق باشد که شادی شریک زندگی خود را در اولویت قرار دهد.

در حالی که ایجاد احساس امنیت بیشتر در نهایت به هر فرد بستگی دارد ، انتخاب همسر مناسب می تواند تفاوت بزرگی در خوشبختی فرد ایجاد کند. بنابراین به جای اینکه اجازه دهید هیجان اولیه ملاقات با یک فرد جدید شما را مجذوب و مجذوب خود کند، مطمئن شوید که بر طغیان عاطفی غلبه کرده اید. ممکن است سخت باشد، اما سعی کنید در مورد ویژگی های شخصیتی خود واقع بین باشید. سپس در مورد اینکه چرا می خواهید رابطه را ادامه دهید، آگاهانه تصمیم بگیرید. انجام این کار به شما کمک می کند تا به یاد داشته باشید که انتخاب هایی که می کنید می تواند یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی شما باشد.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما