احتمال مذاکره مستقیم ایران و آمریکا در وین؟

[ad_1]

در رفتن دولت امروز موضع جدیدی در مورد مذاکرات وین و مذاکرات ایران و آمریکا اتخاذ کرد. حسین امیرعبداللهیان برای اولین بار امکان گفتگوی مستقیم ایران و آمریکا در وین را رد نکرد.

وزیر امور خارجه ایران در این خصوص گفت: مذاکرات ما با 1+4 مستقیم و مذاکرات با آمریکا غیرمستند و آقای مورا و یکی دو عضو شورای امنیت سازمان ملل در وین هستند، این درست نیست. که گزارش‌هایی مبنی بر مذاکره مستقیم با آمریکا وجود دارد، اما در عین حال، اگر به مرحله‌ای از روند مذاکره برسیم که توافق خوبی با تضمین‌های بالا وجود داشته باشد، لازم است، لازم است.

این اولین بار است که یک مقام ارشد دولت ابراهیم رئیسی به صراحت از احتمال مذاکره مستقیم با آمریکا صحبت می کند.

در همین زمینه محمود عباس زاده سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: جمهوری اسلامی ایران می تواند با همه کشورهای دنیا حتی آمریکا مذاکره کند اما در مورد آمریکا مشکل اصلی آنها همین است.

وی افزود: لجاجت آمریکا نسبت به ایران در طول تاریخ به ویژه پس از انقلاب اسلامی ثابت شده است.

عباس زاده گفت: ایران در موضوع برجام مستقیماً در سطح وزرای خارجه با آمریکا مذاکره کرده است اما آمریکا به مسئولیت خود عمل نکرده است.

وی گفت: اگر مردم آمریکا حسن نیت داشته باشند و آن را امضا کرده باشند، می توانیم با آنها مذاکره کنیم اما در عمل ثابت نکرده اند.

مذاکرات وین در روزهای اخیر به مرحله حساسی رسیده است، به طوری که اولیانوف، مذاکره کننده روسی امروز در توییتی اعلام کرد که بخش مهمی از پیش نویس سند مذاکره آغاز شده است.

خبرنگار ارشد 1+4 و ایران پس از رایزنی‌های سیاسی صبح امروز در هتل کوبورگ برای دومین روز متوالی در مورد سایر موارد مربوط به متن ضمانت و راستی‌آزمایی بحث و تبادل نظر کردند.

این دیدار پس از اولین نشست هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم ها خارج از چارچوب برجام در روز گذشته (یکشنبه) برگزار شد.

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما