آیا زمان پیوستن مایکروسافت به صنعت تراشه فرا رسیده است؟ – زومیتی

[ad_1]

اپل دارای تراشه M1 و گوگل روی قسمت منحصر به فرد بعدی خود کار می کند. Microsoft Surface Pro X از پردازنده های SQ1 و SQ2 استفاده می کند که با همکاری Qualcomm توسعه یافته اند. آیا زمان آن فرا نرسیده که مایکروسافت از کوالکام فاصله بگیرد و مانند رقبای صنعت فناوری خود در تولید تراشه به تنهایی کار کند؟

مقالات مرتبط:

به گفته Windows Central ، ممکن است مایکروسافت در این مسابقه خاص اهمیتی نداشته باشد و ترجیح دهد مشارکت فعلی خود را حفظ کند. به خصوص در حال حاضر که کوالکام گفته است که سعی می کند در کنار Apple Pal بماند و محصولات خود را بهبود بخشد. این یک هدف عالی است که رسیدن به آن زمان می برد. اما تا آن زمان ، خوب خواهد بود که در مورد ساخت تراشه های مایکروسافت فکر کنیم.

با در نظر گرفتن این موضوع ، یک سisesال پیش می آید: با توجه به شرایط فعلی ، استراتژی مناسب برای ساختن تراشه متعلق به مایکروسافت چیست؟ Windows Central برای کسب اطلاعات بیشتر با تحلیلگران صحبت کرده است.

آیا ساخت تراشه اختصاصی به نفع مایکروسافت است؟

جان لورنز ، تحلیلگر ارشد فناوری محاسبات و بازاریابی در Yole Development ، درباره سود مایکروسافت از تراشه خود اظهار نظر کرده است. وی خاطرنشان کرد که دامنه این کار پیامدهای متفاوتی برای مایکروسافت برای اپل دارد. او می گوید:

سیستم عامل ویندوز باید بتواند به درستی روی دستگاه های شرکت های دیگر اجرا شود. از طرف دیگر ، Apple Pal باید فقط به محصولات خود اهمیت دهد.

علاوه بر این ، لورنز تأکید کرد که تولید iPad و iPhone اپل از سابقه خوبی در این زمینه برخوردار است. او توضیح داد:

این نوع تجربه سازمانی یک پایه قوی برای شرکت است و تکرار آن با هرگونه میانبر دشوار خواهد بود.

تراشه

آنشل ساگ ، تحلیلگر ارشد Moore Insights and Strategy نیز اظهار داشت. او می گوید:

تنها در صورتی که مایکروسافت بهینه سازی ARM کافی را برای ویندوز ایجاد کرده باشد ، این مزیت محسوب می شود که این تجربه می تواند به ساخت پردازنده خود کمک کند. به همین دلیل اپل پل و گوگل این کار را کردند.

“شین رائو” دستیار تحقیقات محاسبات نیمه هادی IDC می گوید. “

شما کنترل بیشتری بر سخت افزار و نرم افزار خود خواهید داشت و با این دو مطابقت دارید. به عنوان مثال ، ممکن است اپل M1 را برای MacOS تنظیم کند. بنابراین ، مایکروسافت نیز می تواند از تراشه های خود در این راه استفاده کند. بسیاری از هزینه های اولیه شامل می شود ؛ اما پس از تکمیل ، این شرکت می تواند آینده خود را کنترل کند.

مایکروسافت در حال حاضر چه کاری می تواند انجام دهد؟

راه دسترسی به عناصر اختصاصی پیچیده است و مهم نیست که چه چیزی باشد ، شرکت باید مدتی منتظر بماند تا نتایج نهایی را ببیند ، ویندوز سنترال از کارشناسان پرسید که مایکروسافت باید چه کاری انجام دهد تا از رقبا جلوتر بماند.

این همان چیزی است که لارنس گفت ویندوز 11 او نقش مهمی در توسعه سریع مایکروسافت داشته است. او می گوید:

Windows 11 نحوه مدیریت ، کامپایل و شبیه سازی Windows ARM را بهبود می بخشد ، که درهای بیشتری را برای Windows باز می کند.

همچنین با توجه به خرید Nuvia و پیش بینی سال 2022 ، او استدلال کرد که کوالکام می تواند دوباره به کانون توجه قرار گیرد و بازی را تغییر دهد.

نظر ساگ همچنین به رابطه فعلی بین Windows و ARM مربوط می شود. ساگ می گوید:

مایکروسافت باید منابع بیشتری را برای توسعه ویندوزهای سازگار با ARM سرمایه گذاری کند. اگر مایکروسافت می خواهد در زمینه M1 با اپل رقابت کند ، به قدرت کل اکوسیستم ARM و فروشندگان سیلیکون نیاز دارد. البته این امر فشار بیشتری به Vintel (Windows + Intel) وارد می کند.

ویندوز 11 در این زمینه چقدر مثر است؟

هر سه کارشناس توافق دارند که ویندوز 11 قابلیت تغییر بازی را دارد. این بدان معناست که در حالت ایده آل نرم افزار کارآمدتری ایجاد می کند که برای ARM Silicon مناسب تر است. اما در حال حاضر این فقط یک نظریه ممکن است. لورنز معتقد است که باید منتظر ماند و رویکرد مایکروسافت را در آینده نزدیک دید. او می گوید:

من هنوز چیزی خاص از مایکروسافت ندیده ام که نشان می دهد این شرکت قصد رشد کامل مانند Apple Pal را دارد.

ویندوز 11

آیا کوالکام می تواند جایگزین شرکت شود؟

س questionال این است که آیا مایکروسافت برای مدت طولانی به دنبال جایگزینی برای Qualcomm است و اگر چنین باشد ، به کدام شرکت مراجعه خواهد کرد؟ هر سه کارشناس توافق دارند که Qualcomm نباید حذف شود. اما او به گزینه های خیالی اشاره کرد.

لارنس گفت:

همکاری سامسونگ و امید جالب به نظر می رسد. جایی که پردازنده ها و گرافیک Exynos کنار هم قرار می گیرند. دیدن چنین ترکیبی بر روی لپ تاپ جالب است و چندان دور نیست.

ساگ استدلال کرد که در شرایط کنونی بازار ، Qualcomm در زمینه کامپیوتر انتخاب بهتری ندارد. اما او همچنین گفت که Qualcomm تنها نامی نیست که در مورد Windows و ARM مطرح می شود. او توضیح داد:

برای سایر دستگاه های ارزان قیمت ، مانند دستگاه هایی که از تراشه مدیاتک استفاده می کنند ، طاقچه ای در بازار وجود دارد.

به طور مشابه ، Raw در مورد توضیح شرکت های جایگزین که می توانند به جای Qualcomm مایکروسافت کار کنند ، از MediaTek و پتانسیل آن نام برد. او گفت:

من فکر می کنم ما می توانیم به اکوسیستم ARM نگاه کنیم تا نامزدی را جایگزین Qualcomm انتخاب کنیم. MediaTek احتمالاً قادر است پردازنده هایی را که بر روی Chromebook کار می کنند ، بسازد. اگر Windows on ARM می تواند بر روی سیستم ARM مبتنی بر MediaTek اجرا شود ، این می تواند برای کوالکام گزینه ای مناسب باشد ، که مایکروسافت می تواند برای مدت طولانی با آن کار کند.

با این حال ، رونی تاکید کرد که معتقد است کوالکام برای مدت طولانی در بازی حضور خواهد داشت. ساگ و لارنس ، کوالکام را به عنوان بازیگران اصلی ، حداقل برای آینده ذکر کردند. به هر حال ، ما هنوز مجبور نیستیم منتظر تغییر در سناریوی ایجاد تراشه باشیم. ممکن است مایکروسافت مایل نباشد مانند رقبای خود کار کند ، بنابراین حفظ آن به این شکل ممکن است یک استراتژی آینده باشد.

نظر شما در مورد همکاری کوالکام و مایکروسافت چیست؟ آیا فکر می کنید مایکروسافت در آینده تصمیم می گیرد در این زمینه مستقل شود؟

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما