آیا باید نگران ادغام جنبه کرونا باشید؟ / برای کنار آمدن با فلورونا چه کنیم؟

[ad_1]

در رفتن کارشناسان می گویند این امکان وجود دارد که دو سویه جدید دلتا و اومیکرون از ویروس کووید-19 عبور کنند تا نسخه نوترکیب جدیدی از هر دو سویه به نام «دلتا کرون» را تشکیل دهند. کارشناسان همچنین می گویند که واکسیناسیون بهترین راه برای محافظت از خود در برابر بیماری “فلورونا” یا کووید-19 و آنهایی است که با آنفولانزا رخ می دهد.

به گزارش فرارو به نقل از الجزیره، برای اولین بار، در 7 ژانویه، دکتر. دانشمندان آزمایشگاه بیوتکنولوژی و ویروس شناسی مولکولی قبرس به سرپرستی لئونیدوس کوستریکیس ادعا کردند که یک سویه جدید از ویروس های SARS و Covid-2 را کشف کرده اند. وی خاطرنشان کرد: حداقل 25 نفر قبلاً به این ویروس مبتلا شده بودند. دکتر. به گفته کوستریکیس، این سویه از نظر ژنتیکی دارای ژن‌های یکسانی شبیه به omikron در ژنوم سویه دلتا است و به همین دلیل به آن دلتاکرون می‌گویند.

وزیر بهداشت قبرس، با این حال، به سرعت اشاره کرد که سویه جدید در مرحله بحرانی نیست. کشف سویه جدید در توییتر گزارش شد، اما کارشناسان بلافاصله توصیه کردند که احتیاط کنند. دکتر کووید 19 کارشناس سازمان بهداشت جهانی کروتیکا کوپالی در توییتر گفت: «چیزی به نام دلتاکرون وجود ندارد و باید آلودگی آزمایشگاهی قطعات اومیکرون در یک نمونه دلتا باشد. سویه‌های جدید، اما بیشتر موارد آلودگی آزمایشگاهی، او توضیح داد که به نظر نمی‌رسد جهش‌ها الگوهای نوترکیب باشند، و این نشان می‌دهد که omikron و delta مواد ژنتیکی خود را یکپارچه نمی‌کنند، اگرچه هر دو در حال رشد و گسترش گسترده هستند.

آیا باید نگران ادغام جنبه کرونا باشید؟  / برای کنار آمدن با فلورونا چه کنیم؟

یک ویروس شناس از امپریال کالج لندن، دکتر. تام پیکاک می گوید که نوعی آلودگی آزمایشگاهی می تواند منجر به تفسیر نادرست توالی ژنتیکی شود و توضیح می دهد که چنین خطاهایی در آزمایشگاه ها غیر معمول نیست. اگرچه یک تاج دلتا نیست، اما از نظر تئوری امکان چرخش همزمان دو سویه ویروس کرونا وجود دارد و یک سویه نوترکیب از هر دو سویه تشکیل می‌شود. اگر فردی هر دو نوع عفونت را همزمان داشته باشد، بعید است که بتواند هر دو سلول انسانی را همزمان آلوده کند. این امر احتمال اختلاط مواد ژنتیکی یا RNA بین دو سویه را افزایش می دهد، زیرا این دو سویه شروع به تکثیر و تقسیم به سلول می کنند. در چنین حالتی، سویه جدید بازسازی شده دارای مواد ژنتیکی هر دو سویه خواهد بود.

خوشبختانه، این هنوز قابل مشاهده نیست، اما غیرممکن نیست. بهترین راه برای کاهش شانس ادغام یک سویه برای تشکیل سویه نوترکیب، کاهش تعداد عفونت ها در جامعه است. باید فراتر از محدوده واکسن توجه شود. در حالی که واکسیناسیون در جهان بسیار مهم است، اقدامات دیگری مورد نیاز است. اطمینان از تمیزی هوای داخل ساختمان با فیلتر کردن و تصفیه هوا یک گام مهم است. این باعث کاهش تعداد ذرات ویروس در هوا می شود و باعث می شود افراد کمتر آنها را جذب کنند. اگر سازمان‌های بهداشت عمومی در سراسر جهان قویاً استفاده از ماسک‌های N95 و FFP2 را توصیه کنند، که ذرات معلق در هوا یا ذرات معلق در هوا یا آئروسل‌های خطرناک را به طور مؤثرتری نسبت به ماسک‌های پارچه‌ای یا جراحی فیلتر می‌کنند، مفید خواهد بود.

با مشاهده این موارد می توان شاهد کاهش آشکار ویروس منتقل شده و کاهش چشمگیر احتمال تشکیل سویه نوترکیب بود.

فلورونا

اخیراً اصطلاح دیگری برای اشاره به ترکیب دو واژه آنفولانزا و کرونا به نام «فلورونا» ابداع شده است که در آن فرد به طور همزمان به کووید-19 و آنفولانزا مبتلا می شود. این یک بیماری متفاوت نیست. بنابراین، اگرچه حروف Florona را می توان در این کلمه ترکیب کرد، اما خود ویروس ها چنین نیستند. آنفولانزا و SARS-Covid-2 دو ویروس مختلف هستند که باعث ایجاد دو بیماری متفاوت می شوند، اما ساختار ویروس و نحوه ورود آن به سلول ها این امکان را فراهم می کند که هر دو ویروس به طور همزمان آلوده شوند. اگر این اتفاق بیفتد، فرد مبتلا ممکن است هر دو علامت را داشته باشد، اما ویروس به خودی خود با هم ادغام نمی شود و یک ویروس جدید تشکیل می دهد.

موارد همزمان آنفولانزا و کووید-19 در اسرائیل، ایالات متحده، مجارستان، برزیل و فیلیپین گزارش شده است. اصطلاح عفونت همزمان با هر دو ویروس برای اولین بار در فوریه 2020 گزارش شد.

پیشگیری از انزوا و اقدامات انزوای اجتماعی که در بسیاری از کشورها در مراحل اولیه ویروس اجرا شده است، میزان بروز آنفولانزا و سایر عفونت ها را کاهش داده است. با این حال، از آنجایی که کشورها در تلاش برای نجات اقتصاد خود شروع به باز کردن و منزوی کردن مرزهای خود می‌کنند، عفونت‌های رایجی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا با گسترش سویه‌های مسری Omikron دوباره ظهور کرده‌اند.

اگرچه دانشمندان می‌دانند که امکان ابتلا به کووید-۱۹ و آنفولانزا به طور همزمان وجود دارد، هنوز خیلی زود است که بدانیم فلورانس چگونه می‌تواند افراد را بیمار کند، و به دلیل آزمایش‌های معمول مشخص نیست که آنفولانزا چقدر گسترده است. هنوز اقدامی در مورد آن انجام نشده است. با این حال، ما می دانیم که افراد مسن و مبتلایان به بیماری های زمینه ای مانند دیابت، بیماری های قلبی عروقی و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به هر ویروس هستند.

بهترین راه برای محافظت از خود در برابر آنفولانزا این است که علیه هر دو واکسن بزنید. شما به هر دو واکسن آنفولانزا و کووید-19 نیاز دارید زیرا این دو ویروس متفاوت هستند و یک واکسن شما را از دیگری محافظت نمی کند. می توانید هر دو واکسن را همزمان تزریق کنید، تقویت کننده کووید-19 در یک دست و واکسن آنفولانزا در دست دیگر.

منبع: الجزیره
ترجمه: فرارو

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما