بهترین هاست وردپرس

چند اشتباه خطرناک در مورد آب آشامیدنی آب زیاد باعث مرگ می شود!


هیدراتاسیون با برخی از اشتباهات همراه است که شما به طور کامل از آنها آگاه نیستید. اینکه تامین مایعات ضروری بدن تنها از طریق آب و سایر نوشابه ها امکان پذیر است، درست نیست.

با این حال، رایج ترین اشتباهات در هنگام جبران کم آبی عبارتند از:

هر چه بیشتر آب بنوشید بهتر است

فراموش نکنید که نوشیدن بیش از حد آب باعث افزایش بار کلیه ها و متورم شدن سلول ها می شود. در این صورت فرد دچار گیجی، نفخ و در خطرناک ترین حالت مرگ می شود.

وقتی تشنه هستید آب بنوشید. از قورت دادن مداوم آب خودداری کنید. طبق گفته کالج آمریکایی پزشکی ورزشی، حداکثر سرعت جذب مایعات بدن حدود 600 میلی لیتر در ساعت است.

حداکثر سرعت دفع مایعات از بدن 600 تا 800 میلی لیتر در ساعت است. به عبارت دیگر، ورزشکاران باید در هر 15 تا 20 دقیقه ورزش، 4 تا 8 اونس مایعات بنوشند.

نیازی نیست در حالت نشسته آب بنوشید

حتی با نشستن روی مبل و پشت میز هم باید مایعات بنوشید و نباید به ورزش و وقت باشگاه محدود شود.

بهتر است یک یادداشت جلوی چشمان خود بگذارید و به آنها یادآوری کنید که آب بنوشند. از برنامه هایی استفاده کنید که نوشیدن آب را با صدای زنگ به شما یادآوری می کنند.

قبل از ورزش از نوشیدن آب خودداری کنید

حتی اگر در حین ورزش آب کافی بنوشید، اما قبل از ورزش از نوشیدن آب خودداری کنید، ممکن است با سردرد دچار عوارض کم آبی شوید. پس حتما نیم ساعت قبل از هر فعالیت بدنی آب بنوشید.

حتما روزانه 8 لیوان آب بنوشید

همه مردم به 8 لیوان آب در روز نیاز ندارند. این مقدار به اندازه بدن، وزن، میزان فعالیت بدنی، میزان مایعات غذا و محیط ارگانیسم بستگی دارد.

اگر در محیط خشک زندگی می کنید یا فعالیت بدنی زیادی دارید، در مقایسه با افراد دیگر باید بیش از 8 لیوان آب بنوشید.

چای یا قهوه ننوشید

از آنجایی که چای و قهوه ادرار آور هستند و خاصیت مدر دارند، برخی افراد فکر می کنند که باعث کم آبی بدن می شوند. با این حال، این نوشیدنی ها می توانند برخی از مایعات مورد نیاز بدن را تامین کنند.

در واقع نوشیدن چای یا قهوه بهتر از ننوشیدن است و حداقل تا حدی از کم آبی بدن جلوگیری می کند.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم