omdebegirbanner

موتور رپتور خلاء اسپیس ایکس برای اولین بار در هنگام راه اندازی راه اندازی شد

[ad_1]

اسپیس ایکس در حال حاضر در حال دریافت مجوز پرواز از اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده برای پرتاب یک موشک غول پیکر استارشیپ در سواحل تگزاس است. در همین حال، SpaceX Starship در حال آزمایش موتورهای خلاء قدرتمند Raptor است که روی این موشک نصب شده است.

اسپیس ایکس ویدئویی از موتور رپتور خلاء نصب شده بر روی یکی از نمونه های اولیه منتشر کرده است. در این ویدئو، اسپیس ایکس اولین موتور را روی یکی از نمونه های کشتی ستاره ای راه اندازی می کند. البته ، این در واقع دومین بار بود که موتور خلاء رپتور را آزمایش می کرد ، اما اولین بار بود که در هنگام راه اندازی انجام شد.

موشک استارشیپ پس از تایید نهایی، انسان ها را به ماه و سپس به مریخ می برد. موتور خلاء رپتور یا RVAC در واقع نمونه ای از موتور رپتور است که می تواند در فضا مورد استفاده قرار گیرد. در حالی که موتور نازل بزرگتری نسبت به مدل قبلی خود دارد و برای کارایی بیشتر در خلاء طراحی شده است، موتور رپتور می تواند عملکرد بهتری در سطح دریا داشته باشد.

انتظار می رود موشک استارشیپ به سه موتور RVAC و سه موتور استاندارد دیگر رپتور برای حرکت در منظومه شمسی مجهز شود. علاوه بر این آزمایش، سایر خبرگزاری ها گزارش دادند که آزمایش دوم با موتور رپتور خلاء بعد از ظهر همان روز به وقت ایالات متحده انجام شد.

با این حال، هنوز راه زیادی تا پرتاب موشک اسپیس ایکس به فضا باقی مانده است. پس از چندین آزمایش آزمایشی ، SpaceX اکنون نمونه اولیه دیگری را برای تکمیل مراحل راه اندازی ساخته است.

اما اداره هوانوردی فدرال در حال بررسی افکار عمومی در مورد مجوز ارزیابی زیست محیطی خود است. این مجوز قبل از مجوز پرتاب به SpaceX داده شده است تا اطمینان حاصل شود که پرتاب راه اندازی به محیط اطراف آسیب نمی رساند.

تحقیقات تا 4 نوامبر تکمیل می شود و سازمان هواپیمایی ارزیابی نهایی را منتشر خواهد کرد. اگر سازمان هوانوردی یک بیانیه کامل اثرات زیست محیطی را درخواست کند، آزمایش های بیشتری را مشاهده خواهیم کرد.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما