بهترین هاست وردپرس

موادی که خواب شما را مختل می کند



بدن برای استراحت و تجدید قوا به خواب کافی و آرام نیاز دارد. افرادی که شب ها خوب نمی خوابند، انرژی کافی در روز ندارند، دائماً احساس خستگی و بی حوصلگی می کنند و این بر روحیه آنها تأثیر می گذارد.

بسته به رژیم غذایی، غذاهای خاصی که هنگام شام یا قبل از خواب می خورید می توانند شما را برای مدت طولانی به رختخواب بروید یا بلافاصله پس از رفتن به رختخواب بیدار شوید:

شکلات تلخ:

برخلاف تصور رایج، خوردن شکلات تلخ بعد از شام تاثیری در بهبود کیفیت خواب ندارد. شکلات منبع مخفی کافئین است.

کافئین باعث تحریک و کاهش توانایی شما برای تجربه خواب عمیق می شود. 4 تا 6 ساعت قبل از خواب از این ماده دوری کنید.

غذاهای چرب:

هضم این مواد بیشتر طول می کشد و باعث تورم و سوء هاضمه می شود. تورم و سوء هاضمه کیفیت خواب را کاهش می دهد. سعی کنید 3 ساعت قبل از خواب از مصرف غذاهای چرب خودداری کنید.

میوه های خشک شده:

به گفته متخصصان تغذیه، مصرف زیاد میوه های خشک به دلیل اینکه حاوی آب و فیبر کمتری است، روی معده تأثیر می گذارد و باعث نفخ می شود.

فلفل و ادویه جات:

مصرف فلفل و ادویه راه آسانی برای افزایش متابولیسم و ​​کاهش وزن است، اما استفاده از این غذاها قبل از خواب و اواخر شب می تواند باعث سوزش سر دل بخصوص برای کسانی که مشکلات گوارشی دارند، شود. گزینه های گرم و تند را برای صبحانه نگه دارید.

سس تند:

کپسایسین در فلفل تند و همچنین در فلفل تند یافت می شود. کپسایسین می تواند اسفنکتر تحتانی مری را خیلی شل کند و باعث سوزش سر دل شود.

نعنا:

درست است که نعناع برای سلامتی شما مفید است، اما اگر به هر شکلی مصرف شود، حتی به شکل چای نعناع، ​​در اواخر عصر می تواند باعث سوزش معده شود.

پیتزا:

پنیر موجود در پیتزا چرب است و می تواند باعث اسیدیته دستگاه گوارش و رفلاکس شود. حتی اگر دل درد ندارید، خوردن پیتزا در شب می تواند خواب راحت را از شما سلب کند.

پیاز خام:

خوردن پیاز خام باعث تورم و رفلاکس می شود.

کافئین:

مصرف کافئین می تواند بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر بگذارد و می تواند ساعت ها پس از مصرف باعث بی خوابی شود.

سس گوجه:

این نوع سس علاوه بر اسیدی بودن، حاوی مواد شیمیایی نگهدارنده نیز می باشد و باعث سوزش سر دل می شود. اگر از سوء هاضمه رنج می برید از این نوع سس به خصوص در شب استفاده نکنید. مصرف سس گوجه فرنگی روند هضم را کند می کند.

چای سبز:

این نوع چای نیز مانند چای سیاه حاوی کافئین است. علاوه بر کافئین، چای سبز حاوی دو محرک دیگر است: تئوبرومین و تئوفیلین.

این دو ماده باعث افزایش ضربان قلب، تحریک پذیری و اضطراب می شوند. فواید چای سبز غیرقابل مقایسه است، بنابراین باید از آن لذت ببرید، اما نه بعد از ساعت 3 یا 4 بعد از ظهر.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم