omdebegirbanner

“قربانقلی محمد اف.” پیامک به رئیسی

[ad_1]

فرستاده ویژه رئیس جمهور ترکمنستان به همراه وزیران امور خارجه پیام کتبی قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان را به رئیس جمهور ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در دیدار سردار بردی محمداف نماینده ویژه رئیس جمهور با رشید مرداف وزیر امور خارجه ترکمنستان، روابط تهران و عشق آباد را در مسیر توسعه قرار داد. ایسنا، با بیان اینکه روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به نفع ملت‌های ما است، گفت: ما متعهد به برداشتن گام‌های موثر و سازنده هستیم.

رئیسی دیدار دوجانبه با رئیس جمهور ترکمنستان در عشق آباد و تماس های تلفنی دو طرف را آغاز فصل جدیدی در توسعه روابط دو کشور عنوان کرد. تسهیلات فراهم شده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: تهران از پیشنهادات طرف مقابل برای تقویت و ارتقای همکاری ها در زمینه های مختلف به ویژه انرژی، تجارت و بازرگانی استقبال می کند و هیچ مانع و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه تهران برای توسعه روابط با کشورهای همسایه اهمیت زیادی قائل است، گفت: ایران و ترکمنستان نه تنها دو کشور همسایه هستند، بلکه روابط نزدیکی با یکدیگر دارند و دو ملت ریشه عمیق و عمیق فرهنگی و تاریخی دارند. روابط.” .

سردار بردی محمداف، فرستاده ویژه رئیس جمهور ترکمنستان نیز در پی پیام کتبی قربانقلی بردی محمداف به این دیدار، از تلاش های دولت ایران برای تقویت و تقویت روابط با ترکمنستان در چند ماه گذشته قدردانی کرد. حوزه های مختلف با جمهوری اسلامی ایران به ویژه گاز، حمل و نقل، اقتصاد، تجارت و امور فرهنگی.

در این بیانیه آمده است: ترکمنستان به دنبال بازکردن صفحه تاریخی جدیدی در روابط با جمهوری اسلامی ایران است و پیشنهادهای متعددی برای ارتقا و تسهیل همکاری‌های همه جانبه به ویژه در تجارت و حمل و نقل در پایانه‌های مرزی ارائه کرده است. امضا کن و کار کن ایران.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما