omdebegirbanner

رونمایی از سایت جدید علی بابا: بهبود تجربه کاربر و افزایش 55 درصدی

[ad_1]

علی بابا به طور رسمی از وب سایت و طراحی سیستم جدید خود با نام اطلس رونمایی کرد. این سایت جدید بر تجمیع تجربه کاربر در تمام خدمات Alibaba و بهبود روند خرید متمرکز شده است. همچنین اعلام شده است که با کاهش 65 درصدی حجم کد ، سرعت این وب سایت به 55 درصد افزایش یافته و میزان استفاده از اینترنت کاربران در مقایسه با نسخه قبلی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

علی بابا یکی از مشهورترین استارتاپ های حوزه سفر است ، در هفتمین سال فعالیت خود ، گامی مهم برداشته و وب سایت خود را با تمرکز بر تجربه بهتر کاربر بازسازی کرده است. طراحی مجدد وب سایت در سال 1998 آغاز شد و در سپتامبر سال جاری وارد مرحله انتشار شد و دیشب رسما رونمایی شد.

از ماه سپتامبر ، به مناسبت هفتمین سالروز تولد علی بابا ، سایت جدید به تدریج در دسترس کاربران قرار گرفت و همانطور که گفته شد ، این شرکت شب گذشته از طریق اینستاگرام اعلام کرد که همه کاربران از امروز به نسخه جدید دسترسی خواهند داشت.

چرم علی بابا

مونا حسینی ، مدیر تجربه مشتری علی بابا ، گفت یکی از استراتژی های علی بابا این است که تجربه سفر مناسب را به مشتریان ارائه دهد:

این سفر شامل مراحل مختلفی از جمله فرایند تخیل و رویاپردازی ، برنامه ریزی ، خرید بلیط و محل اقامت ، ایجاد الزامات و به اشتراک گذاری خاطرات است. “

وی در ادامه به پروژه طراحی سایت جدید علی بابا اشاره کرد و گفت تمرکز تیم بر ارائه تجربه مناسب در فرآیند خرید است. بنابراین ، نیازهای مشتریان باید مشخص شود و مشکلات پیش روی آنها در زمینه های مختلف برطرف شود.

حسینی تغییر روند بازار و استفاده از تلفن همراه را یکی از دغدغه های اصلی تیم های علی بابا دانست که باعث تمرکز آنها بر این پروژه شد: فروش تلفن همراه نیز 65 درصد افزایش یافت. بنابراین ، بهبود تجربه کاربر در تلفن برای ما بسیار مهم بود. “به دلیل محدودیت ها و امکان حذف برنامه های کاربردی از فروشگاه های خارجی ، ما به منظور بهبود تجربه کاربر تلفن همراه در وب سایت رفتیم.”

وی گفت که تمرکز اصلی بر روند خرید کاربران است.

“تیم های علی بابا بر اساس خطوط تجاری مانند پروازها ، قطارها ، اتوبوس ها و غیره طبقه بندی می شوند. در این پروژه ، ما به دنبال این بودیم که مراحل خرید یکپارچه را به کاربران خود ارائه دهیم. بنابراین ، دو نفر از اعضای تیم تولید کار مستندسازی و با کمک تیم داده و تحقیقات کاربر ارائه شده است. “ما تئاتر را طراحی کردیم.”

به گفته حسینی ، روند بهبود تجربه کاربری در پاییز سال 1998 آغاز شد و به گفته تیم طراحی ، مشکلات کاربران در وب سایت آغاز شد. طراحی ، چندین پروژه راه اندازی و اجرا شد و تا سپتامبر امسال منتشر شد.

دسترسی آسان کاربر به سابقه جستجو ، تجربه نزدیک تجربه برنامه برای کاربرانی که از وب سایت علی بابا با تلفن همراه بازدید می کنند و ذخیره اطلاعات کاربر در هر مرحله مدیر تجربه مشتری علی بابا معتقد است سایتهای جدیدی در دسترس است.

معرفی طراحی سیستم اطلس

مدیر تیم طراحی محصول علی بابا “فرزان بلکانی” در ادامه مراسم با بیان اینکه علی بابا گسترش یافته و محصولات آن در طول این سالها رشد کرده است ، آن را عامل تناقض در زمینه بصری و معماری اطلاعات این شرکت دانست و تصمیم به تصحیح آن گرفته شد. “

به گفته وی ، در بحث معماری اطلاعات ، تجربه کاربر بر روی تلفن همراه در اولویت قرار داشت و از نظر تناقضات بصری ، لیست های مختلف ، نمادها ، رنگ ها و … از قسمت های مختلف سایت در نظر گرفته شد.

بالکان گفت: “طراحی سیستم تنها راهی است که به مشتریان یک تجربه ثابت می دهد.”

“طراحی سیستم بزرگترین و بزرگترین سرمایه گذاری در بخش طراحی است. ما سعی کردیم تجربه ای با کیفیت برای مشتریان خود ارائه دهیم. تغییر رنگ و ادغام ، تایپوگرافی و طراحی نمادها اولین گام ها در این راستا بود.”

وی افزود که آنها به دنبال طراحی کاربر محور هستند ، گذشته کاربر را تشخیص می دهند ، اطلاعات را بر اساس شناسایی تطبیق داده و آزمایش های جدیدی را انجام می دهند ، آنها را قادر می سازد در این مسیر حرکت کنند و در نهایت از طرح سیستم علی بابا رونمایی می شود. اطلس نامیده می شود.

لازم به ذکر است که طراحی سیستم به زبان ساده مجموعه ای از اجزای قابل استفاده مجدد است که برای دستیابی به هدف با استانداردهای خاصی هدایت می شوند. برای درک بهتر این موضوع ، می توان به جعبه لگو اشاره کرد که از نظر طراحی یکنواخت است ، اما تقریباً می تواند به ساختار هر ایده تغییر کند.

بخش فنی داستان

مدیر تیم توسعه “ساسان فرخ” در ادامه به بخش فنی این پوسته سازی اشاره کرد و گفت که اکثر شرکت های بزرگ برای بازنویسی سایت خود با چالش های زیادی روبرو شده اند.

“علی بابا سیستم ما را بازنویسی کرد تا محصول و تجربه بهتری را به مشتریان خود ارائه دهد. برای انجام این کار ، ما به Vue3 مهاجرت کردیم. اشکالات قبلی را برطرف کردیم و سیستمی را ایجاد کردیم که تجربه مشابهی را به کاربر ارائه دهد.”

به گفته وی ، اجزای وب سایت در نسخه های موبایل و دسکتاپ با یکدیگر متفاوت است و در دو خط موازی در قالب یک پروژه واحد اجرا می شود.

فاروق در ادامه به رونمایی تدریجی از سایت جدید علی بابا در مدت 45 روز اشاره کرد و گفت که در این مدت سایت به طور کامل مورد بازرسی قرار گرفت و مشکلات آن برطرف شد.

همانطور که گفته شد ، امکان بازگشت به نسخه قدیمی سایت وجود دارد ، اما تنها 0.5 درصد از کاربران آن را می خواهند.

به گفته مدیر تیم توسعه شرکت ، سایت با علی بابا جدید ، افزایش 32 درصدی برای کاربران با سطوح مختلف بینایی ، 55 درصد افزایش سرعت بارگذاری صفحه و 65 درصد کاهش کد و طراحی سایت ، که باعث کاهش مصرف اینترنت کاربران می شود. بهبود عملکرد

چالش های توسعه سایت جدید از کرونا تا تایید

در آخرین قسمت از رویداد شب گذشته علی بابا ، پنلی با سه مجری برگزار شد که در مورد چالش های تیم خود هنگام توسعه سایت جدید و برنامه های آینده صحبت کردند.

حسینی هماهنگی تیم را یکی از چالش های اصلی خواند و نقش مهمی در دشواری بیشتر برای کرونا ایفا کرد. توسعه همزمان سایت های جدید و قدیمی ، سرعت و یکپارچگی فعالیت های تیمی از دیگر چالش های این مسیر است.

به گفته وی ، جزئیات و پیچیدگی زیاد سایت علی بابا در صورت عدم هماهنگی با آنها ، باعث ایجاد مشکلاتی در روند توسعه و طراحی آنها شده بود ، بنابراین سعی کرد با کاهش حجم پروژه ، این نگرانی را برطرف کند.

سایت جدید علی بابا

فاروق توسعه همزمان سایت های جدید و قدیمی را یکی از چالش های تیم فنی عنوان کرد که آنها با کاهش حجم پروژه توانستند بر آن غلبه کنند. البته ، این باعث شده است که برخی از قسمت های وب سایت جدید از همان نسخه قدیمی استفاده کنند ، اما تا پایان سال همه بخش ها در نسخه جدید نمایش داده می شوند.

بالکن ابزارهایی را که به عنوان دومین چالش استفاده می کرد تحریم کرد. وی گفت محصولات و مشاغل مختلف شرکای علی بابا به همین دلیل پیچیده تر شده است و افزود که آنها با اتخاذ یک طرح متمرکز و اتخاذ فعالیت های هر تیم در زمینه طراحی سیستم بر این مشکل غلبه کرده اند.

به گفته وی ، تحول کنونی آینده ای طولانی خواهد داشت و ما یک سری کارهای بزرگ را در طول زمان انجام می دهیم و تلاش ها را برای تکمیل و بهبود طراحی سیستم اطلس ادامه می دهیم.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما