omdebegirbanner

رقابت یحیی با تشنه ترین رقیب تاریخ! (گزارش)

[ad_1]

به گزارش “ورزش سه”، فروردین 94 با ورود برانکو ایوانکوویچ به تهران، خوشبین ترین هوادار پرسپولیس هم فکرش را نمی کرد که از ساختمان خاکی پرسپولیس کاخی باشکوه ساخته شود و چه روزهای خاطره انگیزی برای این هواداران خواهد بود. . برانکو با تغییرات اساسی در تیم، پرسپولیس را ساخت که در حالی که میلیون ها نفر با چشمان اشکبار شادی کردند، نتوانست با تفاضل گل لیگ پانزدهم قهرمان شود.

حالا دوران برانکو با هت تریک قهرمانی و سه قهرمانی در آخرین فصل حضورش به پایان رسیده و جانشین او یحیی گل محمدی است که دو سال خوب را پشت سر گذاشت اما حالا سخت ترین فصل تمریناتش را پشت سر می گذارد. . مشاغل به دلیل انتظارات بالای هواداران و بسیاری از مسائل مدیریتی و مالی. تجربه. موارد زیر مواردی است که یحیی گل محمدی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود به آن نیاز مبرم داشت.

* گل جان; بازیکنان خود را تشنه نگه دارید!

پرسپولیس در شوک حذف شدن از لیگ قهرمانان آسیا راهی مشهد شد و با یک بازی کم حوصله و کم حوصله تلاش بی پروا و بیهوده ای برای رسیدن به دروازه انجام داد. درهای دفاع ضعیف لیگ نتوانست باز شود. قرمزها پس از قهرمانی در لیگ برای قهرمانی در جام ملت های آسیا تلاش کردند و دو بار به فینال رسیدند اما مقابل شرقی ها قرار نگرفتند. تکرار موفقیت نباید عادی باشد. برانکو این را در تفکر پرسپولیس تثبیت کرد و تیمش را تحت هر شرایطی به فکر قهرمانی و تکرار انداخت. به جز چند بازیکن جدید تیم، همه پرسپولیسی ها حداقل یک بار جام قهرمانی لیگ را قبول کرده اند و این باید خاطره قهرمانی را از ذهن بازیکنانشان پاک کند تا تیمشان تشنه قهرمانی باشد.

* پرسپولیس مشکل بدنی دارد؟

مارکو استالینوویچ؛ چنین نامی هنوز هم می تواند برای برخی پرسپولیسی ها کابوس باشد. مربی بدنسازی که اشک شاگردانش را درآورد اما نتیجه پرس 90 دقیقه ای قرمزها یا شروع انفجاری 90 دقیقه ای بود که حریف این تیم را بهت زده کرد. قرمزها بیشتر فیزیک پیش فصل خود را به دلیل بازی پیش رو الهلال از دست دادند و در این فصل به دلیل مصدومیت بازیکنان مختلف مدام در چالش بوده اند. برنامه لیگ 21 بسیار فشرده و سخت است و در این شرایط سخت باید بدنسازی بهتری انجام شود تا پرسپولیس در دقایق پایانی بازی از آسیب های گاه و بیگاه و خستگی رهایی یابد.

* پرسپولیس نیاز مبرمی به ثبت کلین شیت دارد

یکی از انتقادات پرسپولیس در این فصل عملکرد دفاعی اوست. دریافت 10 گل در پایان هفته چهاردهم بدترین رکورد دفاعی پرسپولیس در سال های اخیر است. پرسپولیس با گل های عجیب و ساده لیگ پانزدهم را از دست داد و بی شک نمی خواهد دوباره آن را تجربه کند. در بیشتر بازی های این فصل قرمزها زمان های از دست رفته را جبران کرده اند که استرس زیادی را به بازیکنان وارد می کند و برنامه ریزی ها در زمین به درستی اجرا نمی شود و بازیکنان برای تکمیل گل های از دست رفته هجوم می آورند. تقویت خط دفاعی و دروازه پرسپولیس یکی از مهم ترین چیزهایی است که این تیم در ادامه فصل باید به آن دست یابد.

* چالش اصلی؛ با بی حوصله ترین رقیب تاریخ رقابت کنید

لیدر فعلی تهران لیگ برتر استقلال است. رقیب سنتی پرسپولیس که تا اینجای فصل با فرهاد مجیدی نتایج خوبی کسب کرده، تنها تیمی است که در لیگ شکست نخورده است. استقلالی های فعلی همان عطشی را دارد که پرسپولیس در لیگ شانزدهم بعد از سال ها قهرمانی نداشت. آبی ها تقریباً در نیم فصل به قهرمانی خود مطمئن هستند اما سایه سنگین پرسپولیس و سپس سپاهان متمول را حس می کنند. در حالی که یک و نیم بازی به پایان فصل باقی مانده است و هنوز نمی توان قهرمان لیگ را پیش بینی کرد، اما پرسپولیس امسال حریفان بسیار سختی دارد که می خواهند دوباره قهرمان شوند. دو هت تریک پرسپولیس مستلزم برد مقابل این رقبا به ویژه دربی است. قرمزها امسال با تشنه ترین آزادی تاریخ برای پیروزی روبرو هستند.

* هواداران منتظر انتقال هوشمندانه یحیی هستند

پرسپولیس تابستان امسال علی نعمتی، رضا اسدی، حامد پاکدل، علیرضا ابراهیمی و دو بازیکن تاجیکستانی را به خدمت گرفت که تنها علی نعمتی توانست تا حدودی انتظارات یحیی را برآورده کند و به ترکیب اصلی برسد و بقیه در سمت خرید قرار گرفتند. نیمکت پرسپولیس برای کسب ششمین قهرمانی نیاز به ابزار مناسب دارد و با توجه به کمبودهای این تیم باید هوشمندانه بازیکنان باکیفیتی را از پنجره زمستانی جذب کند. تقویت تیم های رقیب در نیم فصل علاوه بر جذابیت بیشتر لیگ، می تواند ورق را به سمت تیم برگرداند.

در نهایت باید گفت حتی اگر هواداران تا اینجای فصل در ورزشگاه حضور نداشته باشند، می توانند نقش بسزایی در سرنوشت تیم خود داشته باشند. واکنش هواداران در فضای مجازی و نحوه واکنش آنها به روزهای بد تیمشان می تواند بسیار تعیین کننده باشد. بدون شک این فصل یکی از سخت ترین نبردهای ممکن برای پرسپولیس است و باید دید یحیی گل محمدی و شاگردانش چگونه از پس چالش های موجود بر می آیند.

* نویسنده: حسین بزرگی

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما