omdebegirbanner

دروغ عدم انتخاب بانوان در ورزشگاه آزادی است

[ad_1]

مهم نیست چند خبرنگار بازی به حضور بانوان در ورزشگاه آزادی اشاره کرده اند. فرقی نمی کند دوربین پخش تصاویر امن و باز چند زن در گوشه ورزشگاه را پخش کند. مهم نیست چند شاخ مجازی این همه داستان و چشم پر جنب و جوش ملتی که به استادیوم رفتیم. مهم نیست که رسانه های حامی دولت از مخاطبان زن گزارش می دهند تا رسانه های خارجی همان حجاب را بر روی مخاطب ناآگاه بگیرند. نکته کلیدی دختران و زنانی هستند که از زمان باز شدن باجه بلیط با خطای “توانایی موفقیت” مواجه شده اند.

این درست است و همه چیز یک دروغ بزرگ است. دو روز از بازی فوتبال ایران و عراق می گذرد و اعلام شده است که بانوان بازی ایران و عراق را از نزدیک تماشا می کنند. این اتفاق نیفتاد. مشخص است که برخی از تماشاگران زن برای اجرا در ورزشگاه آزادی “انتخاب” شدند. اتحادیه فوتبال در نیمه‌شب پنج‌شنبه، باجه‌ای را افتتاح کرد که در آخرین سناریوی ممکن، ۸۰۰۰ بلیت برای مردان و ۲۰۰۰ بلیت برای زنان فروخت. علاوه بر مشکلات سایت که برای همه کاربران زن و مرد یکسان است و خرید بلیط را به یک کار خسته کننده تبدیل می کند، خانم ها از همان ابتدا با اشتباه پر کردن ظرفیت خود مواجه شده اند. این مشکل تا یک ساعت قبل از بازی ادامه دارد. گزارش های متعددی از تلاش زنان برای خرید بلیت ناموفق در جامعه رسانه ای وجود دارد. همه موافق بودند که از زمانی که وب Xay بلیط را باز کرد، از رایانه یا تلفن حرکت نکردند، اما موفقیت آمیز نبود.

در ساعات منتهی به بازی از اتحادیه آزادی و ورزشگاه خبری مبنی بر ورود اتوبوس حامل بانوان با لباس های مخصوص به ورزشگاه و ورود به ورزشگاه شنیده شد. همچنین به کارکنان نهادهای مختلف از جمله اتحادیه ها و وزارت ورزش بلیت داده شد تا بتوانند از نزدیکان خود دیدار کنند. سپس تبدیل شعبه مجازی بود. این افراد در بدو ورود به ورزشگاه شروع به تیراندازی زنده و اعلام ماجرا کردند که انگار همه در صدد خرید بلیت و هماهنگی برای ورود به ورزشگاه هستند. جالب اینجاست که برخی از این افراد تاثیرگذار همه فوتبالیست نیستند و یکی از آنها که روزی در جلسه معتبر وزارت ورزش شرکت کرده بود، بعد از بازی ماجرا را تعریف کرد، آمدن به ورزشگاه داستان جالبی نیست. به هر حال! هر سه یک سرریز دارند. هیچ گزارشی مبنی بر ورود آزادانه زنان به ورزشگاه منتشر نشد و بار دیگر افرادی که برای حضور در مقابل دوربین های تلویزیونی فیفا انتخاب شده و دهان خود را بستند به تماشاگران ویژه بازی ایران و عراق تبدیل شدند.

با انتشار سریع اعتراضات و اخبار در فضای مجازی و گذاشتن سر فیفا روی سر معترضان، در کمتر از دو ساعت مانده به شروع بازی، فدراسیون فوتبال اعلام کرد که پای رقابت زنان را باز کرده است. استادیوم ورزشی! حتی وقتی کسی تصمیم می گیرد به استادیوم برود، حداقل نیمی از بازی را از دست می دهد! برخی از خبرنگاران نیز گفتند که از اتحادیه با آنها تماس گرفته شده است تا هر چه زودتر به ورزشگاه بروند.زود باشید و به جمعیت بپیوندید. در هر صورت به نظر می رسد بالاخره عده ای از مردم عادی می توانند وارد ورزشگاه شوند.

با همین گزینش زنان، آنقدر فیلم و عکس ضبط شد که در رسانه ها منتشر شود، در حالی که یک زن معمولی در سرما یا اطراف ورزشگاه آزادی بود و از تلویزیون فوتبال تماشا می کرد. این در ابتدا برنامه وزارت ورزش و فدراسیون اصناف بود. تماشاگران را چند ساعت قبل از شروع بازی در استادیوم نگه دارید، بلیط را به کارکنان و اقوام و شعب مجازی بدهید تا خودنمایی کنند و دستاوردها را به عموم مردم اعلام کنند و در نهایت با شروع بازی وب سایت را راه اندازی کنید. فقط به این دلیل که از ورود زنان به فیفا جلوگیری می کنند و در عین حال ثابت می کنند که زنان می توانند وارد استادیوم های ایران شوند رایگان است.

طرحی که تا حدودی موفق می شود. بهره گیری از توانمندی های شعبه مجازی که در دولت سیزدهم مورد توجه ویژه قرار گرفت و نمونه ای که چندی پیش در ساختمان دوم وزارت ورزش شاهد بودیم، به مدد گزارش های متعدد رسانه ای آمد و در نهایت به بازتابی منجر شد. از “زنان در رسانه های خارجی”. این در حالی است که کاربران فضای مجازی با کامنت گذاشتن پیام های هماهنگی زیر پست های فیفا در اینستاگرام و استفاده از هشتگ #شرط ورود زنان برای اجاره به ورزشگاه با این کلاهبرداری بزرگ مواجه شده اند تا حداقل بازی ایران و عراق را دیگر فراموش نکنند. بدون مشارکت

با این حال، خود فیفا با پوسترهایی از ایران برای تبلیغ جام جهانی، آب سردی بر پیکرهای رنج دیده جامعه زنان ایران ریخته است. روی پوستر فیفا هیچ زنی به همراه تصاویر علی دایی و کریمی، مجسمه های فولادی، توپ های پلاستیکی، سماور و چند نفر از مردم عادی در حال خوشگذرانی دیده نمی شود. به این ترتیب، کسانی که امیدوارند ایران به شدت تحت فشار فیفا مجبور به رعایت قوانین بین المللی شود، فقط می دانند که هرج و مرج وجود دارد! این فیفا است که در راستای سیاست ایران است.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما