omdebegirbanner

جستجوی سند 22 میلیون ساله در مورد رابطه بین دی اکسید کربن و گرم شدن کره زمین

[ad_1]

در رفتن یافته‌های علمی تاکنون اثرات ترکیبی و داده‌های متناقضی را در رابطه بین سطوح بالای دی اکسید کربن و تغییرات آب و هوایی در دوره‌های گذشته ارائه کرده‌اند، اما اکنون رکوردهای فسیلی آفریقا قادر به حل این معما هستند. محققان دانشگاه متدیست جنوبی دالاس می گوید مطالعه جدید او روی این فسیل ها نشان می دهد که این پیوند واقعاً برای آن دوره ماقبل تاریخ وجود داشته است.

به گزارش فرارو، دی اکسید کربن گازی است که میلیون ها سال است در جو زمین یافت می شود و امروزه عموماً به عنوان گاز گلخانه ای شناخته می شود، زیرا غلظت زیاد می تواند باعث افزایش بیشتر دمای زمین شود و این همان چیزی است که در گلخانه ها اتفاق می افتد. نور خورشید در سال های اخیر افزایش گازهای گلخانه ای باعث گرم شدن کره زمین شده است که تاثیر منفی بر آب و هوای زمین داشته است. اما این موضوع هنوز توسط برخی از جوامع علمی مورد بحث است و معتقدند که نمی تواند تغییرات قابل توجهی در آب و هوای زمین ایجاد کند.

جستجوی سند 22 میلیون ساله در مورد رابطه بین دی اکسید کربن و گرم شدن کره زمین

اکتشافات جدید دانشمندان SMU پیامدهای قابل توجهی برای آینده دارد، درست مانند دی اکسید کربن در میلیون ها سال پیش. تکی تسفامیکل، زمین شناس ارشد و دانشمند برجسته، می گوید: این کشف از تجزیه و تحلیل بیوشیمیایی فسیل های فسیلی گیاهانی که 27 و 22 میلیون سال پیش روی زمین رشد کرده اند، به دست می آید. او اضافه می کند؛ هر چه بیشتر رابطه بین غلظت دی اکسید کربن در گذشته و دمای جهانی را درک کنیم، بیشتر می توانیم برای تغییرات بیشتر برنامه ریزی کنیم. این یافته حاکی از آن است که رابطه بین دی اکسید کربن و گرمایش زمین در آینده نیز مانند امروز ادامه خواهد داشت.

جستجوی سند 22 میلیون ساله در مورد رابطه بین دی اکسید کربن و گرم شدن کره زمین

این یافته ها با کشف نادر دو مکان فسیلی به خوبی حفظ شده در ارتفاعات اتیوپی در شرق آفریقا امکان پذیر شده است. Tesfamicel می‌گوید: «یافتن چنین صفحات فسیلی سالمی از دو دوره مختلف یک شانس محض بود، زیرا آنها ما را قادر ساختند به سؤالاتی در مورد رابطه بین غلظت دی اکسید کربن جو و گرم شدن کره زمین پاسخ دهیم. ما ابتدا به اثرات مختلف و داده های متناقض روی غلظت دی اکسید کربن در دو دوره مورد مطالعه نگاه کردیم. اما کنترل دقیق سن فسیل‌های ما به ما کمک کرده است که ببینیم آیا غلظت دی اکسید کربن در جو با گرم شدن مطابقت دارد یا خیر، که به طور مستقل در مطالعه ژئوشیمیایی فسیل‌های دریایی در رسوبات اقیانوسی مستند شده است.

جستجوی سند 22 میلیون ساله در مورد رابطه بین دی اکسید کربن و گرم شدن کره زمین

دانشمندان می دانند که تغییرات در غلظت دی اکسید کربن در جو بر پایداری کربن در برگ ها در طول فتوسنتز تأثیر می گذارد. این امر باعث تغییرات توصیفی و فیزیکی در برگ ها مانند فراوانی و اندازه منافذ می شود. دانشمندان می‌توانند این ویژگی‌ها را با برگ‌های فسیلی اندازه‌گیری کنند، به طوری که فسیل‌های برگ‌ها را می‌توان به عنوان نمایشی از تاریخچه دی اکسید کربن در جو استفاده کرد.

مکان‌هایی که این فسیل‌های فسیلی سالم پیدا شده‌اند به‌طور جداگانه کشف شده‌اند، یکی در اواخر الیگوسن (22 تا 33 میلیون سال پیش) و دیگری در اوایل میوسن (23 تا 5 میلیون سال پیش). مطالعات قبلی که دمای اقیانوس‌ها را در سراسر جهان در این دو دوره اندازه‌گیری می‌کردند نشان داده‌اند که تفاوت دما بین دو دوره روی زمین بسیار گرم‌تر بود، یکی بسیار گرم‌تر از دیگری. بنابراین، مطالعه ای توسط محققان SMU تلاش کرد تا سطح دی اکسید کربن را برای این دو دوره اندازه گیری کند.

صفحات فسیلی از سایت 27 میلیون ساله الیگوسن نشان می دهد که سطح دی اکسید کربن به طور متوسط ​​390 قسمت در میلیون است، همانطور که امروز می بینیم. در مقابل، فسیل‌های گونه‌های 22 میلیون ساله در میوسن اولیه سطوح بالایی از دی اکسید کربن را نشان دادند. آب و هوای میوسن اولیه در آن زمان گرمتر از اواخر الیگوسن بود، و تحقیقات SMU نشان می دهد که کربن موجود در جو حدود 870 قسمت در میلیون بود، یعنی دو برابر بیشتر از آنچه در زمین امروزی است. به عبارت دیگر، دانشمندان SMU توانستند به طور قطع رابطه بین افزایش سطح دی اکسید کربن و افزایش دما در اواخر الیگوسن و اوایل دوره میوسن را اثبات کنند.

جستجوی سند 22 میلیون ساله در مورد رابطه بین دی اکسید کربن و گرم شدن کره زمین

لورن میچل، دانشمند تغییرات اقلیمی که به عنوان محقق فوق دکترا در SMU کار کرده است، گفت: با این مدل جدید، آنها اکنون می توانند به سوالات مهم دیگر پاسخ دهند. پرسش‌هایی درباره میزان تغییر و اینکه چه عواملی در وهله اول تغییر کرده‌اند، در نهایت تصویر روشنی از الگوهای تغییرات آب و هوایی زمین به دست می‌دهد. “درک رابطه بین گازهای گلخانه ای و عوامل آب و هوایی نشان داده شده در این فسیل ها به ما ایده بهتری از آنچه در پیش است و چگونه می توانیم برای آن آماده کنیم، می دهد.”

منبع: scitechdaily

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما