omdebegirbanner

توقف تولید رنو کولیوس از سال 2023 ؛ شکست رسمی پروژه متقاطع لوگوی رنو

[ad_1]

بر اساس یک گزارش جدید ، رنو برنامه ای برای عرضه نسل جدید Coleus ندارد. این مدل که بزرگترین شاسی ساخت یک شرکت فرانسوی است ، تا کنون در دو نسل به بازار عرضه شده است و در صورت صحت گزارش ، پس از سال 2023 شاهد انتشار آن نخواهیم بود. بازار خودرو در تمام کشورهای جهان مورد هجوم خودروهای شاسی بلند و کراس اوور قرار گرفته است و در سال های اخیر چنین شرکت هایی سهم بسیار پر رنگی را در سبد فروش همه شرکت ها به خود اختصاص داده اند.

دلیل عدم ارائه نسل سوم کولیوس ، سیاست اخیر رنو است. بر اساس این استراتژی ، رنو تا سال 2025 چهارده خودرو جدید تولید می کند که هفت تای آنها الکتریکی هستند. هفت مدل دیگر جای خالی را پر می کنند.

علاوه بر این ، کولیوس دیگر پرفروش ترین محصول رنو نیست. کولئوس به دلیل تمرکز رنو بر عرضه مدل های الکتریکی در کلاس C و D ، زودتر از حد انتظار به زندگی پایان داد. رنو پیشتر اعلام کرده بود که تا سال 2022 چهار مدل (بدون Coleus) را از خط تولید خود حذف می کند. با این اوصاف ، باید توجه داشت که این شرکت تولید 5 مدل از محصولات مختلف خود را در چند ماه آینده متوقف می کند.

شایان ذکر است که اولین نسل کولیوس در نمایشگاه خودروی پاریس 2006 رونمایی شد و تا سال 2017 در خط تولید بود. نسل دوم Collius در نمایشگاه پکن 2016 رونمایی شد. این نسل که بر اساس پلت فرم CMF-CD گروه رنو-نیسان توسعه یافته است ، سال گذشته برای رقابت با چهره های جدید تحت عمل جراحی جزئی قرار گرفت.

d2a7161f-2020-renault-koleos-facelift

به گفته منابع نزدیک به رنو ، کولیوس در تابستان 2023 تکمیل می شود. علاوه بر این ، کراس اوورهای شیک ، طلسم ، فضاها و کفش های کتانی نیز از خط تولید حذف می شوند.

نیازی به گفتن نیست که هر دو نسل رنو کولیوس در بازار کشور خود تجربه دارند. نسل اول این خودرو به دلیل نداشتن طراحی جذاب بیرونی و داخلی نتوانست با مردم کره رقابت کند. اما نسل دوم با ظاهر زیبا و مدرن و ویژگی های مناسب موفق تر بود و توانست تا حدودی از شهرت رنو دفاع کند.

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما